Fun, Learning, Friendship and Mutual Respect START  HERE


Unregistered
Go Back   HeliFreak > R/C Helicopters > International Helicopter Support Forums > Netherlands/Belgium/South Africa


Netherlands/Belgium/South Africa Netherlands/Belgium/South Africa speaking Forum


Reply
 
LinkBack Thread Tools Display Modes
Old 09-11-2009, 03:37 PM   #1 (permalink)
 

Join Date: Sep 2009
Default carboon 450

hey allemaal,

iemand ervaring met een carboon 450 van BMI,
net aangeschaft en zal nog veel moeten oefenen, alle tips welkom.

greetings Jan
Ranst
janneman913 is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Sponsored Links
Advertisement
 
Old 09-22-2009, 12:54 PM   #2 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Sep 2008
Default

Heb ook een bmi 450 sc aangekocht in augustus, heist-op-den-berg, dus niet zover van ranst
Heb even vraagje ivm speling op de staartrotor... Als je voorzichtig met je startbladen wiebelt (van links naar rechts, niet draaien) heb je dan speling of kan je nagenoeg niets wiebelen?

Verder, heb je vragen, voor zover ik ze kan beantwoorden zal ik dat zeker doen, maar ben wel een beginner he...
liecat is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 09-24-2009, 11:00 AM   #3 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Hoi

Ik heb ook al een tijdje een CarboOon 450 !!!!!!!

Check de foto's op mijn profiel even.

Vliegt goed na wat aanpassingen.

Zal wat meer erover vertellen later, moet nu werken.

Groeten.

Hans
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 09-25-2009, 03:46 PM   #4 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Sep 2008
Default

He Hans, bedankt alvast...

De staart blijft me zorgen baren. NA enkele aanpasisngen leek alles ok tot gisteren... Terug een serieuze wiebel. Direct geland, even wat geprutst, terug de lucht in, weer dat waggelen... Verdomme, weer wat gekeken, opnieuw opgestart en alles weer in orde... Wil echt weten wat er schort, want inderdaag hij vliegt wel goed, voor zover ik kan beoordelen. Alleen ik betrouw het niet meer. Die start-shake moet eruit... Wellicht een nieuwe gyro? Ik wacht met spanning op je bevindingen....
__________________
BMI Carbooon 450 sc - Spektrum DX6i

Last edited by liecat; 09-26-2009 at 02:12 PM..
liecat is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 09-25-2009, 04:22 PM   #5 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 6,266
 
My HF Map location
Join Date: Apr 2004
Default

Wat je ziet is de werking van de druklagers in de staart. Niets om je zorgen om te maken. Het probleem ligt zeer waarschijnlijk aan iets anders.
__________________
Logo 800/Jeti DS16
Laurens is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 09-26-2009, 12:37 AM   #6 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Hoi Liecat (en overige Carboon450 bezitters)

Mijn nieuwe Carboon 450S-RTF had ook last van een zwiepende staart. Er zat een Esky kloon rate only gyro op type 0704, geen HH dus, en met meer of minder gain...maaktte allemaal niks uit. Ik bemerkte dat wanneer de lipo op zijn einde begon te raken en het rotortoerental lager werd, er opeens geen zwiepen meer optreedde !? Lager toerental van je hoofdrotor (= ook staartrotor) verlaagde de thrust (druk) op de staartbladen en de reactie snelheid van de gyro/servo was nu beter.
Uiteindelijk bleek dat ik de HOV/PIT knop tever naar links had staan, dus teveel negatieve pitch bij laagste stand van de gashendel, waardoor er meer toeren/pitch gemaakt moest worden om de heli te hooveren.
Nu heb ik de HOV/PIT knop in het midden staan (stipje bovenin), pitch is bijna nul in onderste gasstand, hooveren gebeurt bij iets over halve gasstand. Verder blijft hij erg goed en snel reageren. Was wel even wennen na Walkera DF#4 'tjes gevlogen te hebben !! Die megatoeren maaktte een hoop indruk (=zwetende handpalmen)
Ik moet wel zeggen dat de standaard servo's echt pruts zijn !! Heel erg fijne vertanding, striptte ze alle vier binnen een maand! Misschien is dit ook de oorzaak van jou wiebelen. Check je vertanding door zachtjes het armpje heen en weer te draaien. Hoor je een gekraak? Of mooi lopend drijfwerkje ? Bij krakend geluid is waarschijnlijk je servo vertanding aan gort !! Ik heb er nu Towerpro SG90 op cyclic zitten, op de staart zit een Esky HH gyro0704A (nog lekker goedkoop maar moeilijk te krijgen) en een Acer Thunder Tiger C0915 (8131) veel snellere servo. Nu staat mijn staart echt snaarstraks maar wel erg gevoelig voor roer input. Ik heb veel minder roer stick nodig om een snelle reactie van de servo te krijgen, maar ik vind dat wel lekker. Gain op de gyro staat op bijna 100%. Gyro zit vlak naast hoofdas op de zijkant van het frame geplakt.
Ik heb ook de standaard staartbladen ingekort tot 54 mm (4mm eraf gezaagd/gevijld). Om nog wat minder thrust te hebben maar wel hogere toerentallen te kunnen bewerkstelligen, wat het tekort aan thrust op de staart weer compenseert. Dus HOV/PIT weer wat lager, resulteert in hoger toeren, meer stabiliteit.
Ik heb je manual gedownload van 450SC. Je geloof dat je een 2.4GHz radio hebt, mazzelaar. De mijne is nog van het vorig type, 35MHz. Alleen te programmeren mbv pc/usb kabel (heb ik overigens al wel besteld)
Heb je een HOV/PIT knop? Zie hem niet op de manual. Dan moet je in je programma by N-PI je waarden eens wat verhogen, dus meer pitch en/of je N-TH toeren waarden iets verlagen. Noteer eerst je originele (fabrieks-) waarden !! Zodat je altijd weer terug kan..
Hoe hoog staat je GYRO waarde in je programma. Heb je aleens geprobeerd om die stapje voor stapje te gaan verlagen in (HH/gyro schakelaar positie op je zender in juiste positie zetten voor je een nieuwe waarde invoert). Dit is vaak DE oorzaak van een zwiepende (wagging) staart in HH mode, overcompensatie door te hoge gain.
Je staart staat stabiel in rate mode (HH/gyro schakelaar off), geen of nauwelijk (sub-) trim nodig ? Anders je staartservo iets verschuiven over je staartbuis totdat je geen trim meer nodig hebt. Komt niet zo nauwkeurig hoor, anders ben je uren bezig met, gewoon zorgen dat je trim zo dicht mogelijk in de middenpositie blijft, en de armpjes van servo en roer 90 gr. haaks op de staartbuis staan. Je kunt ook het staafje verlenen/inkorten, net wat je gemakkelijker vindt.
Als je op de grond staat en overschakelt naar HH (gyro switch on), zie je dan je servo naar een kant kruipen ? Bij mij wel. Ik moet dit "kruipen" met trim stoppen, dan staat mijn HH goed. Gedurende het vliegen soms nog een klikje trim nodig hoor. Bij jou gyro zou dit niet hoeven volgens mij. Heb je al een manual gevonden van je gyro? Volgens mij is het een ASSAN GA410 kloon. Misschien kan je op het forum hier meer over lezen. En oja, ik zie dat je je zender eerst in HH mode moet zetten voor je je batterij aansluit zodat de gyro zich kan callibreren met de servo. Dit doe je ook ?
Waar bestellen jullie trouwens spares van BMI ? Ik gebruik RCHellevoet.nl

Goed, ben een beetje aan het eind van mijn verhaal. Hoop dat je er een beetje uitkomt, moet echt lukken hoor !

Groeten en veel vliegplezier dit weekeind.
Hans
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 09-26-2009, 02:02 PM   #7 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Sep 2008
Default

Bedankt alvast hans en laurens,
Inderdaad, ik zit met een 2.4 zender... Best fijn, alleen geen subtrims, geen expo. Wel 2 x 5 punts gas en pitch curve. Een HOV/PIT knop zit er bij mij inderdaad niet op (wat is dit trouwens?)
Die curves had ik al aangepast zodat je altijd lichtjes positief vliegt (ca 2 Graden). Maximale pitch ca 7 graden. De middenstand geeft ongeveer 55 % trottle. Alles vliegt dus rustig aan, mooi om te oefenen.
Alleen die staart he, gyro geïnitialiseerd HH -55%. Minder laat de staart steeds naar 1 kant draaien, iets meer en je krijgt overcompensatie. DAt kruipen bij mijn HH gyro was niet meer normal, zonder trim verschoof hij onmiddelijk naar een uiterste positie. Trim -50 tot -60 op mijn rudder was nodig om het kruipen te stoppen, maar je staartcontrole leed daar echt onder, soms kon je zelf niet genoeg meer compenseren met je rudder.
Vandaag bij mijn dealer geweest (Albatros, Muizen - België). Blijkt dat inderdaad de gyro stuk is, wordt vervangen onder garantie - fijn toch.
Mijn servo's blijven voorlopig fijn werken, manueel bewegen geeft een rustige zoem zonder kraken, dus ze lijken me nog ok.
Vandaag dan maar gepoogd alles wat beter af te stellen. Armpjes servo zo haaks mogelijk, swashplate zo horizontaal mogelijk enz... Nu kan ik van -8 tot +8 graden (die 10 gr bereik ik niet). En alles mooi op 0 gr pitch bij midstick. Hopelijk vliegt hij stabiel want dat kan ik nu niet testen natuurlijk.... Toch benieuwd na mijn eerste afstelling.
BTW, hoe zorgen jullie dat de swashplate mooi waterpas uitgelijnd is? Op het oog, nameten maar hoe? En hoe krijgen jullie die servo's mooi haaks?
Enfin ik hoor jullie nog wel... Alvast dank voor de input...
Groetjes, Lieven
__________________
BMI Carbooon 450 sc - Spektrum DX6i

Last edited by liecat; 09-27-2009 at 10:19 AM..
liecat is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 10-04-2009, 12:59 PM   #8 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Hoi Liecat en Jan !

Ben weer thuis. Hoe gaat het met janneman z'n carboooooooooon !!?? Al wat vlieguurtjes gemaakt ?

Een goeie en goedkope tip om je swashplate horizontaal te krijgen is mbv een haaks inbus sleuteltje (ik gebruik 2 of 3 mm) op je main shaft te plakken met wat tape en dan langzaam rond te draaien zodat je de speling kan zien tussen inbus sleuteltje en ballinks op je swashplate.
Moet je dus wel je hele rotorkop eraf halen en uiteraard je drie armpje losnemen van je swashplate. Maaaarrr het kost niks en werkt !
Je armpjes van de servo's "haaks" proberen te krijgen is soms gewoon niet mogelijk zonder trims te gebruiken. Wat je wel eens kan proberen is een armpje omwisselen met die van een andere servo (links en rechts van de cyclic bijv.). Meestal zit er een klein verschil in aan welke kant van de servo het armpje gebruikt word. De vertanding word namelijk zo gefabriceerd dat je altijd 2 keuzes hebt uit verschillende hoeken, waarmee je dan zelf bepaald hoe het armpje gemonteerd kan worden. Meestal snij je dan een kant van het armpje af, maar bij je helicopter is dat al gedaan je voor. Bij nieuwe servo's heb je altijd een zakje met diversen typen armpjes waaruit je kunt kiezen, snap je?

HOV/PIT knop zit op de zender om de pitch een beetje te kunnen varieeren tijdens hooveren, zodat hij lekker stil in de lucht hangt zonder steeds je gas/pitch hendel te bewegen, wat je soms doet om hem op een bepaalde hoogte te laten hangen. Is wel gemakkelijk hoor !
Je kunt ook het "ratel"-mechamisme van je gashendel uit je zender losnemen, zodat je niet tussen 2 klikjes soms zit te varieeren. Maar persoonlijk laat ik het er lekker in zitten, want ik merk bij roergeven dat ik soms perongeluk ook de gasstand weleens uit zijn positie druk. Maar daar heeft iedereen volgens mij weleens last van. Schrik je wel van....
Ik heb wat metalen onderdelen besteld voor de rotorkop en zal deze over een week of 3 gaan monteren. Ik zal wat foto's op mijn profiel erbij zetten.
Hebben jullie al wat dingen ge-upgrade ?
Weten jullie trouwens dat de helicopter een kloon is van Wolf-Hobby ?
Heli-Addicted • Bekijk onderwerp - Bouwverslag / Review / Handleiding - HA-450XE
Heel interesant bouwverslag !
wolf,Remote control helicopter,Tools,accessories,rc car,rc helicopter,nitro rc car,rc gas boat,remote control car,dikon hobby
En hier komt hij dus vandaan !!!


Liecat, heb je al je nieuwe gyro uitgeprobeerd ? En beter ? Ik ben erg benieuwd. Heb je dezelfde gyro of een andere ?

Tot laters !!!
Hans
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 10-05-2009, 04:15 PM   #9 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Sep 2008
Default

he, welkom terug hans...

Nu vrijdag zal ik de nieuwe gyro bezitten, laat je wel weten hoe het zit.
Tijdens deze vliegloze dagen ben ik bezig mijn carbooon beter af te sellen (swashplate, mixer arms,...) Je tip voor de swashplate zal ik zeker en vast uitproberen, alvast dank.
Eveneens de link naar onze heli-moeder zal ik gretig doornemen.
Indien een en ander naar behoren werkt wil ik wel even in pdf zetten wat en hoe ik mijn carbooon gewijzigd heb... Indien interesse uiteraard... Weet wel, ik ben nog een echt groentje.
Enfin wordt vervolgd...
Tot schrijfs, Lieven
__________________
BMI Carbooon 450 sc - Spektrum DX6i
liecat is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 10-12-2009, 07:29 AM   #10 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Hoi Lieven

Al je nieuwe gyro geprobeerd?
Is het dezelfde of een andere ?

Groet.
Hans
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 10-13-2009, 10:27 AM   #11 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 250
 

Join Date: Jun 2009
Default

hey ik heb ook zo'n Carboon 450 gekocht bij bmi, kheb nu pas gemerkt dat die een k*t gyro heeft, ik heb dus serieuse staart problemen ( hij zwiept heen en weer... ). Ik weet niet of ik hem ga verkopen en een t-rex 450 sport ga kopen... ik dacht dat ik gewoon een nieuwe gyro kon verkopen maar er zijn andere dingen ontdekt..: schroefjes die er maar niet in willen blijven, "zwakke" servo..., dus ik weet het niet meer zo goed...


anders veel geluk met je carboon!
Bramiheli is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 10-13-2009, 11:10 AM   #12 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Hoi Bramiheli

Jammer dat je niet zoveel plezier van je Carboon 450 hebt. Dat was dus ook mijn probleem in het begin.
Welke heb je precies? 450S of 450SC ? En welke radio, een 35MHz of een nieuwere 2,4 GHz ?
Die standaard servo's en gyro zijn niet erg goed. Ik heb er al een andere gyro en servo's op zitten zoals je in de vorige posts heb kunnen lezen. Heb nu een super snelle staart !
Pas op dat je hoofdrotor niet te snel draait, dit had bij mij veel invloed op de werking van de gyro/staartservo. Iets meer pitch/lagere toeren werkt beter.
Het is geen topmachine maar je kan er wel wat van maken. En je schroefjes met Loctite vastzetten ! Echt doen hoor, ik was er ook al 2 verloren van mijn bovenste lagerblok, de heli trilde als een gek.
Pas ook op voor schavielen van bedrading langs de scherpe randjes van het aluminium frame. Goed met ty-raps alles vastzetten en eventueel wat extra electrotape gebruiken om bedrading bij elkaar tehouden en extra te beschermen.
Ik heb er inmiddels al wat upgrades/aluminium onderdelen opzitten en ben van plan om er tzt een Spectrum DX6i radio en ontvanger met digitale servo's (metal gear) in te zetten.
Een Trex450 is natuurlijk heel mooi, maar hiervoor zal je ook goede radio apparatuur moeten kopen anders is het zonde van zo'n mooie machine.
Hoop dat je de moed niet opgeeft.
Mocht je ooit besluiten om je Carboon te verkopen, laat het mij dan svp weten ok !!!!
Laat maar weten als je nog meer vragen hebt.

Groeten.
Hans
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 10-14-2009, 08:00 AM   #13 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 250
 

Join Date: Jun 2009
Default

Hey!

Leuk dat je het zegt, je geeft me inderdaar de moed weer ik ben van radio verranderd naar een DX6i, das het enige wat ik veranderd heb. Eigenlijk weet ik niet echt wat ik moet doen.. ik weet niet of ik die heli moet verbeteren, ik heb er eigelijk niet zo'n vertrouwen in LOL, maar ja... eigenlijk wil ik opnieuw beginnen ( met een nieuwe heli dus ) maar... IK WEET NIET WAT DOEN! Bedankt voor je post, en veel plezier met je heli!

Bram

PS: mijn Carboon is de S-versie
Bramiheli is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 10-14-2009, 09:36 AM   #14 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Hoi Bram

Welke gyro heb je erop zitten? Die zwarte BMI (kloon van ESky 0704) Heb je ook nog steeds de standaard servo's ? Die blauwe doorzichtige zonder label of wat dan ook ? Misschien moet je eens een heading hold gyro en snellere servo proberen. Ik denk dat dat echt de moeite waard is, en die kun je dan ook later op een andere helicopter proberen. MEt je DX6i kun je in ieder geval goed je Heading hold instellen. Ben wel jaloers.....


Groet.
Hans
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 10-14-2009, 09:48 AM   #15 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

2 links naar youtube waarop ik met mijn carbon450S op het cardeck hoover.
Kwaliteit van de video is erg slecht ...helaas.

http://www.youtube.com/watch?v=Pt8lk1K8en0

http://www.youtube.com/watch?v=BYAlg...eature=related

Groet.
Hans
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 10-14-2009, 12:34 PM   #16 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 250
 

Join Date: Jun 2009
Default

leuke videos!! Nee ik heb de zwarte servos met een goudlkeurige gyro.. Ik ben ook super blij met mijn DX6i, echt fantastisch!
Bramiheli is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 10-14-2009, 03:34 PM   #17 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Sep 2008
Default

Hallo hans en bramiheli,
Nee, gyro was niet binnen, wellicht nu vrijdag. Ondertussen wel even bezig geweest om mijn carbooon 450 mooi af te stellen. Maar er is een probleempje. Mijn swash plate is mooi waterpas, ik heb netjes 0° bij midstick maar mijn mixerarms zijn niet mooi uitgelijnd. Het lijkt wel of mijn rods in de kortste stand net niet kort genoeg zijn. Heb jij ook dit probleem?
Momenteel heb ik een en ander zo maar gelaten, pitch van -9 tot +9, 0° bij midstick... Dat moet kunnen he.
Wellicht dat ik een dezer mijn langste rods enkel mm. inkort zodat alsnog alles (swashplate, mixerarms, flybararms) horizontaal staat bij midstick.
BTW Hoe is het met jouw carbooon? Let us know.
__________________
BMI Carbooon 450 sc - Spektrum DX6i
liecat is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 10-18-2009, 08:07 AM   #18 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Hoi Lieven

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld ? Kun je een fotootje maken ? Bedoel je met mixer armpjes die horizontale armpjes die de swashplate met die flybar (ovale) armpjes verbind ?
Misschien ligt het aan de lengte van de lange en korte armpjes waarmee je je blad pitch kan verstellen (als je wat bladspoor hebt). Of bedoel je die armpje die juiste daartussen zitten bovenaan je rotorkop naast je flybar ?
Ik zal er eens op letten bij mijn carbbbbbboooooonnn..........Ik ga eerst weereens wat metalen upgrades monteren van de week. Zal wat foto's op mijn profiel erbij plaatsen.
Ik ga morgen weer aan boord voor 12 dagen, lekker weer op en neer varen tussen Zeebrugge en Hull. Tussentijds wat aan mijn carboon en Guru-Z sleutelen.
Tot laters!!
Hans
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 10-18-2009, 04:23 PM   #19 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Sep 2008
Default

En mijn gyro is nog altijd niet binnen.... Reeds 3 weken op non-actief, bhalve op de sim natuurlijk. Hopelijk volgende vrijdag....
Een fotootje posten kan ik niet, geen webruimte momenteel om de pics in te sluiten.
Wat ik bedoel: bij het correct afstellen moet je swashplate mooi waterpas staan bij midstick throttle. Ga je meer naar boven toe dan vind je de 2 langste rodjes, de scharnierpunten moeten ook mooi waterpas staan, en nog hoger (aan de flybars) weer 2 scharnierpunten die mooi uitgelijnd moeten zijn. Dit alles natuurlijk bij 0° pitch.
Dit kan je bij de carboon bijna niet bereiken omdat je de rods te kort zou moeten maken.
Enheu fijne vaart toegewenst
__________________
BMI Carbooon 450 sc - Spektrum DX6i
liecat is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 10-22-2009, 10:24 AM   #20 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Hoi Lieven.

Ja bedankt, beetje slecht zee-tje afgelopen nacht.....

Ik heb even gemeten bij mijn Carboon.

De 3 stangetjes van servo's naar swash zijn 48-48-50 mm (opgemeten tot aan einde ball links !! verschil komt door 1 servo armpje niet helemaal horizontaal 90 graden)
De 2 lange stangetjes van swash naar bovenste hefboompjes beide 67,2 mm.
De 2 korte stangetjes van hefboom naar bladhouders 25-26 mm (verschil komt door bladspoor verstelling)

Laat me even weten hoelang ze bij jou ongeveer zijn.
Misschien zijn jou stangetjes van servo's naar swash iets te lang ?? Waardoor de rest naar boven toe "te kort" zou kunnen worden.
Staat je pin van de swashplate ook in het midden van de retainer als je stick ook in het midden staat ? (dus evenveel ruimte om je swash naar boven en beneden te bewegen), en dan ook je 3 servo armpjes 90 graden ?

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Hoor het wel.
Groeten.
Hans
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Reply




Quick Reply
Message:
Options

Register Now

In order to be able to post messages on the HeliFreak forums, you must first register.
Please enter your desired user name, your REAL and WORKING email address and other required details in the form below.
User Name:
Password
Please enter a password for your user account. Note that passwords are case-sensitive.
Password:
Confirm Password:
Email Address
Please enter a valid email address for yourself. Use a real email address or you will not be granted access to the site. Thank you.
Email Address:
Location
Where do you live? ie: Country, State, City or General Geographic Location please.
Name and Lastname
Enter name and last name here. (This information is not shown to the general public. Optional)
Helicopter #1
Enter Helicopter #1 type and equipment.
Helicopter #2
Enter Helicopter #2 type and equipment.
Helicopter #3
Enter Helicopter #3 type and equipment.
Helicopter #4
Enter Helicopter #4 type and equipment.

Log-in


Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may post new threads
You may post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On




Copyright © Website Acquisitions Inc. All rights reserved.
vBulletin Security provided by vBSecurity v2.2.2 (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.

SEO by vBSEO 3.6.1