Fun, Learning, Friendship and Mutual Respect START  HERE


Unregistered
Go Back   HeliFreak > R/C Helicopters > International Helicopter Support Forums > Netherlands/Belgium/South Africa


Netherlands/Belgium/South Africa Netherlands/Belgium/South Africa speaking Forum


Reply
 
LinkBack Thread Tools Display Modes
Old 05-03-2010, 03:36 AM   #201 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 821
 

Join Date: Jul 2008
Default

Zo, even de tijd genomen om de filmpjes te bekijken.
Vliegen gaat al lekker zie ik, en wat een mooie ruimte om (op je werk) te oefenen.
En wat een geluk dat je net aan de grond stond toen dat blad eraf kwam. hoorde het alleen maar kletteren, veel zie je er niet van. Natuurlijk veel te snel gebeurd.

Ik moet zien dat ik de foto's van de leveler opnieuw maak met een andere camera. Betekent wel dat dit moet wachten tot ik de kop weer uit elkaar haal voor onderhoud/inspectie (of een crash).
Even "knock on wood", mijn laatste crash was ergens in oktober 2009.
Deels natuurlijk door mijn voorzichtige vlieggedrag. Toch wel veel gevlogen.
Voor een ander deel omdat ik vooral richting F3C wil. Beheersing, vooral bij lage snelheden, is meer mijn ding. Ik denk dat dit, vooral met wat wind, zeker zo moeilijk is.

Daarnaast vlieg ik ook nogal wat met mijn sjm180. Leuk machientje, zeker met slecht weer in de garage.
Ook daarmee (nog) geen crash sinds ik 'm heb. Wel steeds meer controle.
Hier in het brabantse land gaat het dus best lekker.
Nu alleen het weer nog!
__________________
LOGO 500 : Spartan Vortex Nano; Scorpion 4020 1100kV
Quad 250 : Openpilot CC3D
chopstick is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Sponsored Links
Advertisement
 
Old 05-04-2010, 12:03 PM   #202 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

He he, eindelijk iemand die ze bekeken heeft, bedankt voor je reactie Chopstick.
Ja, echt nose-in moet ik nog meer op oefenen maar 8-jes vliegen is niet echt een probleem meer. Het is meer dat ik toch ruimte tekort heb op het cardeck, zit al gauw te hoog en/of tegen de scheepshuid..en dat staal geeft niet mee
Ik ga de BMI nu dan ook maar eens mee naar huis nemen en lekker in het veld eens even goed tekeer gaan.
Die Guru-Z Xeon, beetje formaat HoneyBee FP, is wel lekker maatje voor binnen.
Ik heb trouwens op Ebay ook een Trex kloon rotorkop besteld en reeds ontvangen, $25 , kompleet !! Moet wel eerst alles controleren en alle boutjes moeten nog gelocktite worden. Ben benieuwd of dat straks goed past en ik enig verschil ga merken in vlieggedrag. Voorlopig hou ik de BMI alum.kop erop, niks mis mee.
Heb ook 3 sets carbon bladen en een Zippy lipo besteld maar die zitten nog ergens op de post.
Nou, laat de zomer maar komen !!!!
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 05-06-2010, 11:51 AM   #203 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Hoi

Ik had de TRex kloon kop erop zitten en mee gevlogen. Mechanisch klopt het allemaal, maar het rare is dat alle cyclic manouevres ongeveer 45 graden verdraait zijn ? Ik bedoel dus dat wanneer ik vooruit pitch geef de heli 45 graden schuin (rechts) vooruit gaat, naar rechts komt schuin rechts naar achteren, naar achter gaat hij schuin links naar achter en na links gaat hij schuin naar links voor ?? Hebben jullie dit probleem nooit gehad ? Ik denk toch dat het met het ontwerp van de swashplate te maken heeft die dus eigenlijk 180 graden omgekeerd op de heli gemonteerd hoort te zitten, zoals de Trex450 is ontworpen. Misschien is het probleem verholpen als ik de servo houders met anti-rotation bracket 180 draai ? Kunnen jullie me een verklaring hiervoor geven ?
Voorlopig de BMI kop er maar weerop, vliegt toch wel lekker. Merktte trouwens niet echt veel verschil tussen de rotorkoppen, had de flybar gewichtjes eraf gelaten, wat de cyclic wel duidelijk merkbaar sneller maaktte. Ga dit nu ook met de BMI kop doen, kijken of deze ook sneller reageert op cyclic inputs. Tot nu toe altijd met flybar gewichtjes gevlogen.
Hoop dat ik iets hoor van jullie hoe dit rare fenomeen van (fase-) verdraaiing kan ontstaan.
Vliegze !! H.
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 05-08-2010, 06:44 AM   #204 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 821
 

Join Date: Jul 2008
Default

dat heeft inderdaad met de geometrie van de kop te maken, en met de swashmix-programma's in de zender.
Het kan zo zijn dat de standaardzender van de Carboon niet overweg kan met de stand van de swash-servo's zoals bij de Trex-kop. Toen ik van het KDS-frame naar het carboon-frame overstapte kon ik mijn standaardzender (WFT06) niet meer gebruiken. Kreeg ook de mixing niet goed. Die is op die zender niet programmeerbaar, vandaar.

Hoe je het precies gedaan hebt met die kop weet ik niet.
Ik heb een KDS-kop. Dat is een Trex450-cloon. Ik heb mijn servo's etc gewoon laten zitten zoals ze origineel zaten: 2 achter, 1 voor. Met de spektrum DX7-zender gaat dat prima. Volgens mij zou dat ook met de standaardzender moeten kunnen. De swash-mixing hoeft nl. niet anders als je de servo's laat waar ze zaten.

Voor de rest heb ik geen verklaring. Hoop dat je er wat aan hebt. Ik ken de zender van de carboon n.l. niet.

EDIT
Bedenk net dat je misschien de servo's verkeerd op de ontvanger hebt aangesloten.
Meestal is de volgorde: Aileron, Elevator, Pitch
De enkele servo, in het hart van de heli, is altijd de elevator. Die gaat i.h.a. in kanaal 2.
De servo linksachter is de aileron. Die gaat in kanaal 1. De servo rechtsachter in kanaal 6.
__________________
LOGO 500 : Spartan Vortex Nano; Scorpion 4020 1100kV
Quad 250 : Openpilot CC3D
chopstick is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 05-08-2010, 10:29 AM   #205 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Hmm, ja.. ik denk dat het inderdaad met het type swash en de daarbij behorende swash keuze van de zender is. De plaats van de aileron en pitch ballinks zitten 60 graden naar voren op de swash vergeleken met de BMI swash. Helaas kan ik dit type swash niet aanpassen in mijn zender. Never mind, komt ooit nog weleens een Spectrum DX6i.
Ben benieuwd of het bij Datake wel gelukt is ??
Kan altijd die kloon kop nog verkopen.
Ik had trouwens niet de bedrading van de servo losgenomen uit de ontvanger, alles zit nog zoals het behoort te zitten.
Ik ga de kop er nog weleens een keertje opzetten en bekijken of de paddles op het juiste moment bewegen, wanneer ze op 90 graden dwars van het frame staan, zonder dat ook de hoofdbladen bewegen.
Afijn, het zag er dus zo uit zoals op het fotootje.

https://www.helifreak.com/attachment...8&d=1273248310

Ik sta overigens weer aan de grond want de lagertjes van de motor zijn versleten, kwam een hoop herrie uit, inmiddels besteld bij QuickUK. Ga na de zomer een Scorpion 2221-8 motor en Esc kopen. Mocht ik dan nogeens geld overhouden een goeie giro want die HobbyKing kloon staat constant een heel klein beetje de DS520 aan te sturen, servowieltje gaat ca 1mm heen en weer. Heeft verder geen nadelige invloeden op de staart, merk er eigenlijk niks van tijdens het vliegen. Een mooie Spartan Quark lijkt me wel wat !!
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 05-08-2010, 12:34 PM   #206 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 821
 

Join Date: Jul 2008
Default

ik heb de swash van de BMI nog in gebruik. Daarboven is alles KDS / Align.
Dan heb je dat probleem niet. Even los van die lagertjes, maar zet gewoon die oude swash er weer op. Dan gaat het waarschijnlijk wel goed. Ik heb er nog een reserve (gekregen van iemand die Trex ging vliegen).

En zoals ik al schreef, mijn oude zender was ook niet programmeerbaar, en hangt nu aan mijn PC om te simmen (helisimRC of RChelisim). Speciaal voor de 450, voor niks, en instelbare throttle/pitchcurves, expo etc. Voor mij verder goed zat.
__________________
LOGO 500 : Spartan Vortex Nano; Scorpion 4020 1100kV
Quad 250 : Openpilot CC3D
chopstick is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 05-18-2010, 02:08 PM   #207 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Feb 2010
Default

ik gebruik ook de BMI swashplate nog hé... dus niks moeten aanpassen eigenlijk

ben terug van weggeweest trouwens, daarnet even overwogen om de heli te koop te zetten wegens te weinig tijd... maar dan dacht ik aan jullie en dus kwam ik snel even een kijkje nemen... en nu krijg ik dus weer kriebels om te vliegen

leuke filmpjes hans!
Datake is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 05-20-2010, 05:52 AM   #208 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

He guys !!
Blij dat jullie er nog zijn.

Wat !! Je BMI verkopen !! Kom nou, niet doen hoor. Zoals je in mijn filmpjes zag kan je best wel met de BMI goed vliegen, kwestie van veel oefenen en geduld, en geld voor spares....
Ik heb die Align kloon rotorkop nogeens goed geolied, alles een heel stuk soepeler laten lopen, en toen nogeens gemonteerd. Nu vliegt het wel goed ? Denk dat alles wat te straks bewoog over lagertjes en linkjes. Uiteraard heb ik de BMI swash (de metal uitvoering) moeten gebruiken, anders moet ik de hele heli gaan verbouwen.
Afijn, dat was dus een succes, maar ik ga toch de BMI rotokop er weer opzetten, want ik ga die Align kloon gebruiken om mijn GURU-Z Xeon om te bouwen naar CP.
Verder heb ik een ander serieus probleem.
De BMI motor/ESC is echt niet goed meer. Had nieuwe lagertjes in de motor gezet, maar nog steeds een klikkend geluid op een specifieke plek als ik hem ronddraai met de hand. Toch in de heli geplaats en gevlogen. Na ongeveer 1 minuutje hooveren vallen opeens alle servo's uit, niks meer, geen reacties op staart of cyclic inputs. Snel met throttle hold veilig kunnen landen. Nogeens geprobeert, weer hetzelfde, andere lipo geprobeert, hetzelfde. De draden van de ESC naar de motor waren veel warmer dan normaal. Ohmse weerstand over de motor fasen gemeten, alle 3 0.5 ohm. ,maar denk toch dat de motor onder belasting te hoge amps trekt , waardoor de ESC te ver in spanning daalt en een auto cut-off naar de ontvanger/servo's geeft. Weet het anders ook niet. This really sucks..........
Ben nu weer thuis dus kan verder niks meer doen. Ga wel op zoek naar een vervangende motor en ESC denk ik. Toch maar die Scorpion gaan bestellen ? OF tijdelijk een goedkoop HK of andere kloon motor, Towerpro ? Zie wel.
Oefenen met de mSR voorlopig. Moet ik ook nog een nieuwe staartmotor voor kopen, die is versleten inmiddels.
De zon komt eraan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 05-20-2010, 07:17 AM   #209 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 821
 

Join Date: Jul 2008
Default

ik heb een externe BEC van 3Amp erop zitten. Gekocht bij rctechnics voor een tientje.
Dan blijft de volle 40Amp voor de motor.

Ik sta ook even aan de grond. Vanwege slijtage in lagers, en teveel speling op de tail-aansturing. Daardoor veel tailwag.
De lagers moet ik nu vervangen (ik begin onderdelen te slijten ipv te crashen). Uit de handleiding kom ik niet zomaar wijs wat de lagers betreft

Heeft iemand al eens een lijstje met de maten van de lagers gemaakt?
Zo van :
mainbladeholders : groot : a x b x c etc

En voor welke afmeting van het lager staan de getallen?
bijv:
a = dikte van het lager
b= buitendiameter
c= binnendiameter
Of is het anders?
Een tip is welkom.


.
__________________
LOGO 500 : Spartan Vortex Nano; Scorpion 4020 1100kV
Quad 250 : Openpilot CC3D
chopstick is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 05-21-2010, 04:29 AM   #210 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Hoi chopstick

Ik heb de handleidingen van de BMI405SC en de TREX450V2 even gedownload en bestudeerd.

De normale maataanduiding is
a x b x c = binnendiameter x buitendiameter x dikte

Grote lagersfabrikanten gebruiken andere aanduiding, dus kijk uit. Op de modelbouw websites wordt over het algemeen met hetzelfde a x b x c type aanduiding gewerkt.
Verder heb je nog aanduidingen als : Z = enkel schild : ZZ = dubbel schild : RS = rubber schild en nog een hele rij lager tolerantie aanduidingen die te maken hebben met nauwkeurigheid van passingen en uitzettingen onder temperatuur verandering. Het is weer een hele wereld apart hoor !! Gelukkig hebben ze het voor onze heli's niet zo moeilijk gemaakt.

In de BMI manual staan wel de part nummers in de stuklijst maar ze zijn niet in de tekeningen terug te vinden, dus zal je moeten meten en dan opzoeken welk bestel/partnummer erbij hoort. In de TREX manual staan ze wel direct in de tekening met maten vernoemt, dus voor je rotorkop en staart maakt dat het zoeken een stuk gemakkelijker.
Uiteraard hoef je niet BMI of TREX lagers te kopen, je kunt ook een andere goed merk van betere kwaliteit kopen. Ik heb me hier nog niet in verdiept, maar de lagers van QuickUK zijn van japanse makelij en worden door vele vliegers aanbevolen.

Aan boord waar ik werk gebruiken we alleen maar SKF lagers van alle soorten en maten, tientallen per jaar. Helaas niet van die hele kleine die we in de heli's gebruiken.

En olieen ? Ja, wel doen hoor. Een drupje per 5 a 10 max. vluchtjes met zo'n naald druppelaar, zijn er diverse van in de handel, hele dunne lager olie. Scorpion heeft een mooie set. Heb er zelf eentje laatst bij de modelbouw winkel hier in de buurt gekocht voor £5,- .Alle lagertjes/hefboomjes/ballinks wat olie erop, en het verschil is duidelijk merkbaar, ook qua geluid en autorotatie, het loopt allemaal veel soepeler.

Die externe BEC (UBEC?) , heb je die wel op je lipo aangesloten via een spittertje of een hele aparte accu/batterypack ?
Denk er ook over om er zoiets op te maken, veel efficienter ook, minder warmte ontwikkeling in je ESC, en niet afhankelijk van je ESC, dus veiliger.

Groeten maar weer uit een zonnig Engeland. .
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 05-21-2010, 04:22 PM   #211 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 821
 

Join Date: Jul 2008
Default

bedankt voor de info.
Ik smeer met naaimachine-olie. Die breng ik aan met een dikke injectienaald. Goedkoop bij de apotheek te kopen. En makkelijk doseren.
Dat het veel scheelt had ik al uitgevonden. Doe dit al ruim een jaar zo. Die dunne olie houdt ook niet zo veel vuil vast, en het teveel aan olie verdampt vrij gemakkelijk. Dus niet alles continue erg vet. Moet je dus inderdaad wel wat vaker smeren, maar dat gaat vlot zat. Zoveel lagertjes zijn het nu ook weer niet.

De externe BEC zit gewoon op de lipo. Draadjes ook in de stekkers van de ESC gesoldeerd.
Ik heb dit gedaan nadat ik de hitec servo's, en de digitale tailservo heb geplaats. Die nemen net ies meer Amp's. Het ging nog net met 2 Amp, maar ik heb graag wat over. Bovendien blijft de ESC dan koeler.

De tail zit inmiddels weer in elkaar. De lagers voor de mainbladeholders gaan in bestelling. Dus nu alleen een sjm180 om te vliegen. Luxe-probleem natuurlijk, alleen waait het nu te hard. Stille zomeravonden hebben we zelfs in het binnenland nauwelijks gehad. En met de wind in de noordhoek zal dat ook nog wel even zo blijven.
Goede wacht.
__________________
LOGO 500 : Spartan Vortex Nano; Scorpion 4020 1100kV
Quad 250 : Openpilot CC3D
chopstick is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 05-29-2010, 11:37 AM   #212 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 821
 

Join Date: Jul 2008
Default

Zo, mijn 450 is weer voorzien van nieuwe lagers in de kop (bladeholders).
Dus ik kan weer wat afstelvluchtjes etc gaan maken. Jammer dat het weer nu net weer slechter wordt.
__________________
LOGO 500 : Spartan Vortex Nano; Scorpion 4020 1100kV
Quad 250 : Openpilot CC3D
chopstick is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 05-30-2010, 04:48 AM   #213 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Nou, het weer is hier in de UK niet veel beter, beetje zon soms maar het waait hier ook str.nt van de dijken !!
Ik heb nog een week verlof en vannacht rij ik via Dover - Calais naar nederland voor een midweekje Centerparks in de Flevopolder,Eemhof. Beetje Walibi met de kids (of toch voor mezelf ?) en wat relaxen enzo. Geen heli dus .....wel de laptop mee om een beetje te intermeppen.
Ik heb trouwens de Scorpion 2221-8 motor (3585 kv) en de Scorpion 60 A V2 Commander ESC gekocht, tja, kon het niet laten...deze ESC heeft een 6V - 4 Amp BEC, dus servo's iets sneller, en kan dus een hoger stroomverbruik aan voor de servo's en gyro. Maar moet dus nog een week wachten voor ik hieraan kan beginnen.
Ik ga de originele BMI metalen rotorkop er weer opzetten, vind ook die donkerblauwe kleur mooier dan die lichtblauwe kloonkop. Ik heb ook aluminium armpjes voor de HS65MG servo's besteld, na lang zoeken gevonden, hierzo
http://www.infinity-hobby.com/main/p...oducts_id=4496
Ik hoop dat ze er een beetje leuk uitzien, meer blingfactor dan practisch nut. Ik heb ook bij QuickUK servo balls met langere boutjes en moertjes gekocht, zodat ik de balls wat steviger kan bevestigen op de servo armpjes, dus geborgt met een moertje erachter ipv in het plastic armpjes geschroeft. Pfff, weer een hoop te doen volgende week.
Groeten maar weer en duimen voor minder wind !!
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 05-30-2010, 04:02 PM   #214 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 821
 

Join Date: Jul 2008
Default

mooi setje die scorpion-spullen. Ik denk er ook wel eens aan, maar vind het met mijn vliegskills nog steeds niet zonde om de huidige, goed werkende motor en ESC af te danken. Dus dat zal wel eind van het jaar worden of zo.
Hoor graag jouw ervaringen met die setup op de carboon
__________________
LOGO 500 : Spartan Vortex Nano; Scorpion 4020 1100kV
Quad 250 : Openpilot CC3D
chopstick is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 06-06-2010, 05:16 PM   #215 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Jun 2010
Default carboon 450 nieuwe type 2010

hoi ik ben remco

en ben een beginner met vliegen van een heli
heb wel een kleine gehad met van die dubbele blade en wou nu
wat groter maar weet nog niet helemaal hoe het werk
vooral met de instellingen heb vandaag
geprobeert om hem de lucht in te krijgen maar was bijna in de lucht
en kreeg toen de bladen tegen mijn staart aan en nu zijn de blades beschadigt en
staart krom reden er van heb ik geen idee van weet alleen dat ie erg naar links draaidt
mischien hebben jullie wat tips kwa instellengen of wat anders

groetjes remco
vedder is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 06-07-2010, 02:12 PM   #216 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 821
 

Join Date: Jul 2008
Default

Vedder, iets meer info is dan wel nodig. Wat voor een heli? De carboon 450?
Met een alu kop? Etc.
En als je een tailstrike hebt gehad moet je meestal de bladen, de featheringshaft, de tailboom en soms ook de hoofdas vervangen. De tailas wil ook nog wel eens buigen.
Je moet de assen altijd nakijken. Vaak zijn ze krom na een crash.
Zo'n tailstrike krijg je vaak agv wat speling bij de bladhouders, vooral als die van plastic zijn. Dit gecombineerd met het wat naar achteren sturen met de elevator. De bladen kunnen dan net de staartboom raken.

Voor veel afstelwerk moet je voral de video's van finles bob bekijken over het bouwen en afstellen van heli's in het algemeen (de 101-video's) en over de Trex450 in het bijzonder.
Erg leerzaam, en ook voor de carboon goed bruikbaar.
Succes.
Eventuele andere vragen horen we dan wel.
__________________
LOGO 500 : Spartan Vortex Nano; Scorpion 4020 1100kV
Quad 250 : Openpilot CC3D
chopstick is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 06-07-2010, 11:01 PM   #217 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Hoi Remco

Leuk, weer een (hopelijk) Carboon 450 pilot erbij !!
Helaas wel meteen tegenslag voor je, hmmm...
Ik begrijp niet hoe dat heeft kunnen gebeuren, bij mij hebben de hoofdrotor bladen nog nooit de staartboom geraakt, tenzij ik op mijn staart landde tijdens een crash. De boom verbuigt dan en dan raken de bladen wel de boom waarschijnlijk.
Zoals Chopstick al zei, check je assen of ze niet krom zijn. Misschien kun je een foto uploaden, of een album aanmaken in je profiel.
Leer eerst zoveel mogelijk over pitch en toeren curves, gyro instellingen, swash afstellingen etc. Er is een hoop te leren als je je heli uit elkaar gaat halen en weer opnieuwe moet opbouwen en afstellen. Koop de juiste tools en Loctite 242 (blauwe medium strength) om alle boutjes en moertjes stevig te verlijmen want anders trilt het los. Lees onze pagina's eventueel en leer hoe wij met vallen en opstaan geleerd hebben. Niet opgeven meteen hoor. Het kost gewoon veel moeite maar met veel oefenen en de nodige spare parts kom je er wel.
Ik heb ook eerst 2 jaar met een Walkera DF04 geoefend, vorig jaar de BMI gekocht en zo'n beetje alles al vervangen/ge-upgrade. Het is gewoon de mooiste hobby die je je kunt bedenken, maar het kost geld !! Dus zorg dat je wel bereid bent om soms wat centen uit te geven.
Nou, veel succes en kom maar met je vragen.
Hans
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 06-08-2010, 01:26 PM   #218 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Jun 2010
Default

Hoi Hans en chopstick

bedankt voor jullie info zal Kijken van de Hoofd as of die niet krom is
Gaan Mijn beste doen omHet te Leren vind ok wel eenH erg leuke
hobby Heb foto, s in Mijn album Neer gezet hier Heb je er een paar
Click image for larger version

Name:	SUC50150.jpg
Views:	329
Size:	53.6 KB
ID:	161694 Click image for larger version

Name:	SUC50159.jpg
Views:	182
Size:	46.3 KB
ID:	161695

en voor zo ver ik weet zit dit er op
gyro gt 500 heading lock
6 kanaals 2,4 ghz micro onvanger
4 micro servos speed9
en bruschless buitenloper kv 3500
regllaar 30a

gaan spullen bestellen en dan proberen in elkaar aan het zetten

groetjes remco
vedder is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 06-08-2010, 10:44 PM   #219 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Hoi Remco

Bedankt voor je foto's.
!!! Ik zie dat je hoofdrotor bladen er verkeerd op zitten !!! Ze zitten er nu op voor linksom draaien (van bovenaf bekeken) terwijl de hoofdrotor rechtsom hoort te draaien, de staartrotor hoort wel linksom te draaien. Zaten ze er zo op toen je hem kocht ? Laat even weten hoe je draai richting is van hoofd en staart rotor, misschien ligt hier al meteen het probleem !

Jammer van je staartbuis, maar deze is eenvoudig te vervangen. Wel opletten op je pitch afstelling van je staart blaadjes als je straks je staartservo weer gemonteerd hebt. We zullen je dan wel weer wat tips geven om deze goed af te stellen. De v-snaar hoort een kwartslag rechtsom gedraaid te worden.

Ik heb dezelfde zender, alleen ander merk en nog 2 tuimelschakelaartjes extra, voor Dual Rate en Gyro rate/heading hold.
Kan jij je gyro schakelen tussen rate en heading hold of heb je alleen heading hold ? Gaat de staartservo altijd terug naar het midden (rate) of blijft hij staan in de laatste positie (heading hold).
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro

Last edited by Engineer H.; 06-08-2010 at 11:08 PM.. Reason: extra info
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 06-09-2010, 01:48 PM   #220 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Feb 2010
Default

dag remco, welkom hier.

ziet er bekend uit, heb ook al eens een tail strike gehad... dat je rotorbladen verkeerd zitten is natuurlijk wel een groot probleem...

let op als je de tail vervangt dat je goed in de gaten houdt hoe je aandrijf riem naar de achterste rotor zit, deze zit 90 graden gedraaid in de buis, en moet dus op dezelfde kant gedraaid zitten in de nieuwe staart of je staart rotor draait verkeerd.

succes met je eerste herstelling, we hebben dit allemaal al doorstaan, geef niet op zou ik zeggen
Datake is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Reply




Quick Reply
Message:
Options

Register Now

In order to be able to post messages on the HeliFreak forums, you must first register.
Please enter your desired user name, your REAL and WORKING email address and other required details in the form below.
User Name:
Password
Please enter a password for your user account. Note that passwords are case-sensitive.
Password:
Confirm Password:
Email Address
Please enter a valid email address for yourself. Use a real email address or you will not be granted access to the site. Thank you.
Email Address:
Location
Where do you live? ie: Country, State, City or General Geographic Location please.
Name and Lastname
Enter name and last name here. (This information is not shown to the general public. Optional)
Helicopter #1
Enter Helicopter #1 type and equipment.
Helicopter #2
Enter Helicopter #2 type and equipment.
Helicopter #3
Enter Helicopter #3 type and equipment.
Helicopter #4
Enter Helicopter #4 type and equipment.

Log-in


Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may post new threads
You may post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On




Copyright © Website Acquisitions Inc. All rights reserved.
vBulletin Security provided by vBSecurity v2.2.2 (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.

SEO by vBSEO 3.6.1