Fun, Learning, Friendship and Mutual Respect START  HERE


Unregistered
Go Back   HeliFreak > R/C Helicopters > International Helicopter Support Forums > Netherlands/Belgium/South Africa


Netherlands/Belgium/South Africa Netherlands/Belgium/South Africa speaking Forum


Reply
 
LinkBack Thread Tools Display Modes
Old 03-10-2010, 11:44 PM   #121 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Hoi Datake (je hebt pm)

Jaja, die heli van HK bij Gaintcod is wel erg goedkoop, heel verleidelijk !! Heb hier ook al een paar keer naar staan kijken maar 1 heli van dit formaat vindt ik wel genoeg. Misschien de vervanger als ik mijn Carboon in de puinpoeier vlieg.
De rotorkop is wel iets anders, de HK heeft de flybar onder de hoofdbladen liggen.
Je kan inderdaad zonder problemen al je electronica zo overzetten.
Maar ik denk dat je beter je centen kan bewaren en jezelf met je Carboon leert vliegen, en gewoon met goedkope onderdelen je carboon repareert wanneer je crasht. De verleiding om meer heli's te kopen is erg groot....welkom...je bent nu dus ook verslaafd
Maar hoe meer heli's hoe meer spares, dus kost het steeds meer geld, het stopt nooit....
Heb gisteren net mijn mSR met een paar aluminium onderdelen ge-upgrade...weer 50 euro...vliegt er niks beter door, ziet er alleen mooier uit.
Ik zou ook wel een 600 size heli willen, dan heb ik een mooie familie bij elkaar, maar de kosten van lipo's en andere electronica zijn weer qaudratisch in prijs vergeleken met een 450 size heli. Verder moet je ook tijd hebben om met al je heli's te kunnen vliegen.

Afijn, nu maar weer aan het werk, vannacht grote koelwater lekkage gehad, schip totale black-out, generatoren sprongen niet automatisch bij, dat wordt weer spitten in de tekeningen vandaag.

Tot hoors.
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Sponsored Links
Advertisement
 
Old 03-11-2010, 12:07 PM   #122 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Feb 2010
Default

hmm, daarnet even gevlogen, het was me al opgevallen, maar nu ben ik het toch vrij zeker... mijn heli "trekt" naar links..? telkens ik opstijg begint hij vanzelf naar links te gaan, corrigeren met de trim helpt niet... iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Datake is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-11-2010, 12:49 PM   #123 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Hoi Datake

Check de tandwieltjes van je swashservo's eens goed door ze aan de armpjes even op en neer te bewegen. Als je een krakend geluid hoor aan zijn de tandjes gestript. Iets wat bij mij in het begin al vrij snel gebeurde na een paar kleine crashes. Die originele zijn echt pruts, hele fijne vertanding, niet hetzelfde als de Towerpro 9g types. Ik heb er dan ook geen vervangende tandwieltjes voor kunnen vinden. Dus maar een paar nieuwe betere servo's erop. Die Towerpro's voldoen prima en zijn lekker goedkoop. Je hoeft er echt geen digitale op te zetten, die vreten alleen maar meer stroom. Metal gears is natuurlijk nog beter, maar doe die pas als je beter kan vliegen, want die kunnen ook stuk en zijn weer duurder om te vervangen..logisch.
Check ook of je swashplate helemaal mooi horizontaal staat met je zender aan en accu aangesloten en alle trims in het midden.
Normaal trekken heli's altijd wat naar links tijdens hooveren doordat de staartrotor naar links blaast maar dat kan je wel met een beetje trim corrigeren.

Hoop dat je wat vindt.
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-11-2010, 01:34 PM   #124 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Feb 2010
Default

bedoel je deze hans?

http://www.giantcod.co.uk/towerpro-s...-p-403861.html

net vandaag een 6s lader gekocht daar ... had er beter meebesteld
edit: waren toch niet in stock...

deze zien er ook best ok uit niet?
http://www.hobbycity.com/hobbyking/s...co_Micro_Servo

kan er zo 4 via airmail laten afkomen voor amper 9,30 euro incl transport...

of deze
http://www.hobbycity.com/hobbyking/s...?idProduct=662

12 euro incl transport naar belgie voor 4 stuks...

Last edited by Datake; 03-11-2010 at 02:40 PM..
Datake is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-12-2010, 01:22 AM   #125 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Hoi Andy (je hebt pm)

Die Yanks gebruiken de HTX900 veel, zijn daar erg over te spreken. Ik heb zelf die Chinese immitatieTowerpro's 9g op mijn DF#04 (is inmiddels weg) en mijn GURU Xeon zitten en ben er zeer tevreden mee, hebben de nodig crashes meegemaakt, geen probleem. Je kunt dus uit alle drie kiezen, maar die HTX900 lijken mij de beste, iets meer torque dus beter voor de cyclic response. Snelheid is niet zo'n prioriteit op je cyclic, torque/koppel wel ivm hoge belasting op je hoofdrotor.

Had je een probleem met je servo waardoor je heli naar links trok ?

Edit: extra info: Andy. Ik heb destijds die chinese Towerpor 9g servo's gekocht bij Giantcod. Tijdens testen bleken deze precies de verkeerde kant om te draaien !! Ik kon dat met die originele 35Mhz zender niet veranderen met simpel die dipswitches van normal and reverse om te schakelen want je moet alle drie de cyclic servo's reversen en dat kan alleen in het programmeer menu, dus heb je die usb echt nodig. Geloof me maar want 9 van de 10 keer gaan die servo's precies de andere kant op! Of je moet die 2.4 Ghz programmeerbare zender kopen, dat lost een hoop ellende meteen op.
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro

Last edited by Engineer H.; 03-12-2010 at 10:32 AM.. Reason: additional info
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-14-2010, 04:22 PM   #126 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Feb 2010
Default

Niemand zin om eens een meetingke te doen als het wat beter weer is? Ik weet wel een paar goeie locaties om te vliegen zijn
Datake is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-16-2010, 06:03 AM   #127 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 821
 

Join Date: Jul 2008
Default

Ligt eraan waar (en wanneer). Vind het op zich wel leuk om jullie ook eens live te zien.
__________________
LOGO 500 : Spartan Vortex Nano; Scorpion 4020 1100kV
Quad 250 : Openpilot CC3D
chopstick is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-16-2010, 06:28 AM   #128 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Ik moet eerst mijn heli weer opbouwen met nieuwe spullen want ik ben Zondag enorm gecrashed. Had te weinig ruimte om nose-in paniek te coorigeren....
CF bladen gebroken (weer setje bij Giantcod besteld van HK), alle 3 de Corona cyclic servo's gestript (DS928BB, waar vindt ik nieuwe plastic gears of misschien vervangende metal gears uit de DS929MG's ?? kan ze nergens vinden !! HELLUP !! Heb wel 3 Hitec HS65MG's besteld hoor ), staartbuis (nu carbon van Align besteld) , staart rotor asje (nu ook Align besteld), bal oogje hefboompje op bladhouder (setje Align balogen besteld), maingear (heb ik nog 2 witte Align van liggen), flybar (ook nog eentje spare van Align in huis).
Er staat dus weer een kaal frame op mijn buro tewachten op de spullen.
Vlieg lekker verder met mijn Guru Xeon en in de Officers Bar met de mSR, beetje mijn collegaas treiteren, hihihi...

Lijkt me zeker eens leuk om met zijn alleen eens een keer een meeting te houden ergens maar dat wel heel moeilijk worden om iedereen tegelijk bij elkaar te krijgen.
We wonen nogal ver van elkaar verwijderd........
Als iemand met data kan beginnen ???
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-16-2010, 08:12 AM   #129 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Feb 2010
Default

ik weet niet goed van waar iedereen is? misschien eerst even de locaties bepalen en dan kijken wat er centraal is?

jammer om te horen hans maar nu heb je een excuus om nieuwe spullen te kopen
Datake is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-16-2010, 08:14 AM   #130 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Feb 2010
Default

trouwens Hans,

Denk jij dat deze passen op een carboon 450 ?

http://www.hobbycity.com/hobbyking/s...de_%28HK450%29
Datake is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-16-2010, 10:03 AM   #131 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 821
 

Join Date: Jul 2008
Default

je hoeft alleen maar te kijken of de featheringshaft in jouw huidige kop een dunne (versie 1) of een dikke (versie 2) is. Bij dit setje zit een dunne. Anders passen de dempers en lagers niet.
Ik vlieg alweer zo'n tijd met een andere kop, met vs 2, dat ik ff niet paraat heb of de originele kop vs 1 of vs 2 is.
__________________
LOGO 500 : Spartan Vortex Nano; Scorpion 4020 1100kV
Quad 250 : Openpilot CC3D
chopstick is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-16-2010, 12:16 PM   #132 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Quote:
Originally Posted by Datake View Post
trouwens Hans,

Denk jij dat deze passen op een carboon 450 ?

http://www.hobbycity.com/hobbyking/s...de_%28HK450%29

Hoi Andy

Hmm, denk het niet omdat dit de 3mm shaft is, lees ik uit de ratings. Ik adviseer je sterk om de originele BMI bladhouders te kopen met een Align V2 feathering shaft.
Ik heb deze:
http://www.fast-lad.co.uk/store/hs12...ft-p-1467.html
en zijn perfect.
Kwaliteit van de BMI bladhouders is erg goed, hebben tot nu toe alles "overleeft", hebben net als Align ook axiale lagertjes om zijdelingse krachten op te vangen (niet zoals in de plastic bladhouders alleen radiale lagers).
De HK zal uiteindelijk misschien wel passen met andere damping o-ringen, maar 3 mm buigt sneller dan 4mm !!
Mijn advies dus: niet doen. Ik denk dat dit toch het belangrijkste onderdeel van de hele heli is. Je wilt echt niet dat er een blad(-houder of boutje) afbreekt en als een vliegt mes op iemand afkomt
Ik heb dus deze:
http://www.rchellevoet.nl/product_in...oducts_id=2318
Maar misschien kan je in de rc shop ook alleen de bladhouders bestellen ?
Zou jij trouwens eens willen vragen in die rc winkel waar je de BMI parts koopt, of ze ook voor de originele servo's (die blauwe die jij ook erop heb zitten, naamloos ??) misschien setjes vervangende tandwieltjes verkopen of te krijgen zijn ? Ik heb er nog steeds 3 van liggen met gebroken tandjes en wil die wil ik ergens anders voor gaan gebruiken. Alvast bedankt.

Groet.Hans.
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-16-2010, 02:36 PM   #133 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Feb 2010
Default

Thanks chopstick, en Hans,

BMI bladhouders dan maar... morgen om mijn 3de set intussen
Ik vraag ineens voor jouw tandwielen dan

Daarnet mijn nieuwe lader getest (http://www.giantcod.co.uk/power-a606...-p-404612.html), gaat goed... alles netjes opgeladen.

Je verklaart me waarschijnlijk gek hans, maar ik vlieg dus met 3300mah lipo's hé... als ik de heli aan de stabi stang vastneem met zo een grote lipo voorin, dan hangt die dus perfect in balans... terwijl hij met die 1800mah lipo naar achteren helt...

ik heb die 2 3300mah's kunnen kopen voor 20 euro stuk, gloednieuw... kon ze niet laten liggen... als ik ze beu ben dan verkoop ik ze wel weer

nog snel een vraagje ivm laden.. mijn lader kan ik op 6A zetten, maar dat is niet altijd zo gezond zeker om die batterijen zo hard te laden? enige tips daar nog rond? want de handleiding was niet echt uitgebreid te noemen

De CF blades even gemonteerd daarnet, ziet er ferm stoer uit, morgen moeten ze er wel nog even af als ik die nieuwe bladhouders ga monteren ofcourse

keep it safe mannen
Datake is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-16-2010, 02:47 PM   #134 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Andy

Staat er niks op die lipo's met hoeveel "C" je mag laden??
Ik zou dan met niet meer dan 3,3 A (=1C) laden voor de veiligheid.
Ben wel een beetje jaloers dat je heli daarmee goed in balans ligt maar gewicht = vliegtijd en dan weet ik niet of die zware lipo's wel zo "effectief" met hun capaciteit in verhouding tot vliegtijd omgaan.
Heb je aleens een hele lipo leeg kunnen vliegen ? Hoeveel minuten ?
Niet langer vliegen tot je merkt dat je een beetje power gaat verliezen !!

H.
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-16-2010, 03:06 PM   #135 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Feb 2010
Default

er staat 20c op dacht ik... maar dat zal het niet zijn zeker? ik had voor de veiligheid 3A genomen... wat dus goed was precies?

wat betreft het leegvliegen, daar heb je wel een punt, echt langer dan die 1800mah kan ik niet vliegen... maar hij vliegt wel merkelijk stabieler... minder nerveus door dat gewicht natuurlijk... ideaal voor een beginner?
Datake is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-16-2010, 04:47 PM   #136 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Sep 2008
Default

Datake,
Die 20C op je lipos slaan op de ontlaadcapaciteit van je batterij, niet de nodige laadcapaciteit.
maw je batterij kan 20 x 3.3A (=66 A) continu leveren, in dit geval zou je batterij leeglopen in een 3-tal minuutjes. Gelukkig vraagt onze carboon geen 66A om te kunnen vliegen...
Normaal laadt je lipo's op aan 1C oftewel aan 3300mA in jouw geval. Sommige batterijen kan je met 2 of meer C laden, dit staat dan wel apart vermeld op je batterij.
Voor een betere levensduur laadt je ze echter op met dezelfde mA als je batterij (1C laden dus).
Leegvliegen doe je best tot op het niveau van 80% energie verbruik. Na het laden zie je hoeveel mA je lader in de batterij gestoken heeft, in jouw geval moet dit ongeveer 2640mA zijn. Vliegen en timing zijn dus onlosmakelijk met elkaar verbonden.Ook dit komt de levensduur van je batterij ten goede.

Even een update:
Mijn main-as en veder-as waren bij de vorige crash blijkbaar ook lichtjes verbogen. En dit merk je bij het vliegen: geen trillingen maar wel een schurend geluidje, ook het bladspoor was niet goed te krijgen, moeilijke girocontrole staart.
Dus alles vernieuwd (assen laten rollen op een spiegel - je hoort als ze verbogen zijn EN je ziet het ook duidelijk via het spiegelbeeld). Alles weer afgesteld volgens de regels (en jawel ik heb de lange rods, zoals vroeger aangekondigd, met 3mm ingekort): midstick = 0°, swash en mixerarms mooi waterpas.
En dan de nieuwe proefvlucht... Man dit is net een nieuwe heli: stabiel en rustig zoemend!
En nu dan 2 nieuwe lipo's aangekocht: Bionic 2200 - 30C, ben benieuwd morgen wat dat gaat geven. Mijn originele BMI-lipootjes lopen echt op hun einde, eentje wordt morgen zelfs (figuurlijk) begraven.
Ik blijf momenteel vierkantjes en cirkels trekken, side hoover begint ook, af en toe een korte platte 8,... Je ziet, alles lekker rustig. Nose In gaat prima op de Sim, wie weet ook in het echt. Tot hoors, Lieven
__________________
BMI Carbooon 450 sc - Spektrum DX6i

Last edited by liecat; 03-22-2010 at 03:32 AM..
liecat is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-17-2010, 06:51 AM   #137 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Feb 2010
Default

dus begrijp ik het goed:

3300mah lipo laad ik op met 3A
1800mah lipo laad ik op met 1,5A
2200mah lipo laad ik op met 2A

of zie ik het nu verkeerd?

ik heb trouwens zo een battery monitor steken telkens ik vlieg, die begint te biepen als de cellen op 3,7 volt komen en dan stop ik er mee
Datake is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-17-2010, 07:37 AM   #138 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Sep 2008
Default

Niet helemaal Datake, of we begrijpen elkaars woorden verkeerd, dat kan ook.

Een batterij laden met Charge Rate 1C wil zeggen dat je de batterij laadt met een ampèrage gelijk aan deze van je batterij (een 2200mA laadt je met 2200mA, een 1800 met 1800, een 3300 met 3300)
Een batterij laden met 2C wil zeggen dat je de batterij laadt met een Charge ampèrage hoger dan die van je batterij, de laadtijd wordt dus korter maar de levensduur van je batterij kan verkorten. Uiteraard blijft de capaciteit van je batterij gelijk, een laadcyclus van bv. Charge Rate 2C zal niet meer ampère in je batterij stoppen, de laadtijd wordt alleen korter.
Hoe je de instellingen (capaciteit va de batterij - 1800mA, 2200mA en Charge Rate - 1C, 2C,...) kiest bij jou lader weet ik niet. Hopelijk heb je hier iets aan...
Edit: Uiteraard moet de A een C zijn.... Post aangepast daar waar nodig, kwestie van geen verwarring te zaaien... Me sorry.
__________________
BMI Carbooon 450 sc - Spektrum DX6i

Last edited by liecat; 03-22-2010 at 03:33 AM..
liecat is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-17-2010, 10:52 AM   #139 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Hoi Lieven..

Je hebt het steeds over 1A en 2A....AAAAAA ?? Ik denk dat je 1C of 2C....CCCCC bedoelt ? Het is wat verwarrend anders. C staat voor de capaciteit van 1 enkele lipo cel en mag/kan geladen worden met diezelfde Capaciteit dus 1C en het duidelijk anders vermeld staat op de lipo sticker, je ziet nu ook cellen met 3C en 5C
laadvermogen.
Dus Andy: laden met 3300mA of 3,3 Amp als je een lipo hebt van 3300mAh. Dit kan je perfect instelling op je nieuwe lader ! Nou, succes verder.
Hoop morgen mijn nieuwe onderdelen binnen te hebben.
Hij staat er nu zielig bij............
H.
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-17-2010, 03:06 PM   #140 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Feb 2010
Default

Quote:
Originally Posted by Engineer H. View Post
Hoi Lieven..

Je hebt het steeds over 1A en 2A....AAAAAA ?? Ik denk dat je 1C of 2C....CCCCC bedoelt ? Het is wat verwarrend anders. C staat voor de capaciteit van 1 enkele lipo cel en mag/kan geladen worden met diezelfde Capaciteit dus 1C en het duidelijk anders vermeld staat op de lipo sticker, je ziet nu ook cellen met 3C en 5C
laadvermogen.
Dus Andy: laden met 3300mA of 3,3 Amp als je een lipo hebt van 3300mAh. Dit kan je perfect instelling op je nieuwe lader ! Nou, succes verder.
Hoop morgen mijn nieuwe onderdelen binnen te hebben.
Hij staat er nu zielig bij............
H.
dus ik had dan toch gelijk? 1,8A voor een 1800mah en 3,3A voor een 3300mah?

daarnet mijn rotorblad houders vervangen, die waren los in 2 gebroken van de crash van vorige week zondag, de featheringshaft is KAARSRECHT, ik heb de nieuwe gemonteerd, maar de oude is nog steeds ok na zo een zware crash, die zwarte zijn echt massaal veel sterker dan de zilverkleurige die er bij zat...

mijn bladspoor eens afgeregeld en de achterste servo wat naar voor geplaatst .. nu eens tijd vinden overdag om te testen... hij lijkt op de grond met de ping pong ballen er onder redelijk stabiel te zijn, hij gaat toch niet echt gaan lopen dus dat is al iets hé...

nog steeds niks van HK ontvangen trouwens toch al 10 dagen sinds het eerste order... ik wil die alu staart toch wel eens monteren

ik twijfel trouwens of mijn main shaft nog recht is, maar durf er niet aan beginnen om die er uit te halen op het zicht als hij traag draait zie ik geen speling, maar als ik de heli afzet en de rotor bolt uit dan op het einde krijgt de heli zo een paar serieuze shokken net voor alles tot stilstand komt.... verder draait alles wel soepel heb ik de indruk...

Ik heb me toch wat mispakt aan deze hobby eerlijk gezegd, nooit gedacht dat het zo ingewikkeld was allemaal, ik had beter een coaxiaaltje gekocht om te beginnen, want veel vliegen heb ik nog niet kunnen doen wel veel vijzen maar het is op zich wel ontspannend om zo te zitten sleutelen aan die heli
Datake is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Reply




Quick Reply
Message:
Options

Register Now

In order to be able to post messages on the HeliFreak forums, you must first register.
Please enter your desired user name, your REAL and WORKING email address and other required details in the form below.
User Name:
Password
Please enter a password for your user account. Note that passwords are case-sensitive.
Password:
Confirm Password:
Email Address
Please enter a valid email address for yourself. Use a real email address or you will not be granted access to the site. Thank you.
Email Address:
Location
Where do you live? ie: Country, State, City or General Geographic Location please.
Name and Lastname
Enter name and last name here. (This information is not shown to the general public. Optional)
Helicopter #1
Enter Helicopter #1 type and equipment.
Helicopter #2
Enter Helicopter #2 type and equipment.
Helicopter #3
Enter Helicopter #3 type and equipment.
Helicopter #4
Enter Helicopter #4 type and equipment.

Log-in


Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may post new threads
You may post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On




Copyright © Website Acquisitions Inc. All rights reserved.
vBulletin Security provided by vBSecurity v2.2.2 (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.

SEO by vBSEO 3.6.1