Fun, Learning, Friendship and Mutual Respect START  HERE


Unregistered
Go Back   HeliFreak > R/C Helicopters > International Helicopter Support Forums > Netherlands/Belgium/South Africa


Netherlands/Belgium/South Africa Netherlands/Belgium/South Africa speaking Forum


Reply
 
LinkBack Thread Tools Display Modes
Old 11-16-2009, 11:16 AM   #41 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Hi guys.

Heb vandaag mij Radiolink 6-channel 2.4 GHz Tx/Rx ontvangen. Dit is een goedkope Futaba T6-EXH zender met exact dezelfde software. Enige verschil is dat het ontvangertje maar 1 draadje als antenne heeft. Hopelijk is dit voldoende om ontvangst in de heli in stand te houden.
Dit is hem:
http://www.giantcod.co.uk/giantcod-2...-p-403781.html
Laat me weten wat jullie ervan vinden. Denk dat ik straks wel jullie hulp nodig heb om hem te programmeren. Ik heb er ook een extra ontvanger bij besteld om ook mijn GURU-Z Xeon hiermee te kunnen vliegen, zit nu met een simpel 4 kanaals zender. Dan kan ik daar ook een goede HH gyro op gaan zetten, zit nu mijn oude BMI (ESky 0704) rate gyro op die dus veel te traag is.
Mijn Carboon zit trouwens alweer in elkaar. Had Trex tailrotor onderdelen besteld om de metalen BMI tailblade holders weer te kunnen monteren, HS1221T parts. De linkjes passen goed maar dat ding wat op het asje zit met die bladhouders erin geschroefd is niet helemaal uitwisselbaar. De montage gaatjes voor de bladhouders lopen helemaal door zodat je het inbusje niet strak kan aandraaien zonder dat je bladhouder lagers vastlopen. Opstaand randje op het asje is te klein voor de BMI bladhouders. Dus of een klein ringetje ertussen (had ik niet) of de inbusjes van de metalen bladhouder met threatlock erin vastlijmen. Heb het laatste gedaan. Dit Trex onderdeel is wel van betere kwaliteit staal dan BMI. En de linkjes van de bladhouders naar de slider zijn vrijwel van hetzelfde materiaal, messing busjes ook, geen verschil te zien.

Ok, nu maar de nieuwe radio en ontvanger inbouwen (lijkt wel of ik een auto monteur ben...) en weer vliegeeee !!!!!

Groet.
Hans
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Sponsored Links
Advertisement
 
Old 11-17-2009, 11:47 AM   #42 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Sep 2008
Default

Hoi hans,

Blij te horen dat je weer van start kan. Ikzelf kan nog minstens een 2-tal weekjes wachten op de boom, niet voorradig bij BMI België.
Die radiolink zneder lijkt erg sterk op de zender die bij mijn Carbooon zat. Niet slecht, maar wel opletten met de pragrammeer-knopjes. Bij mij is er al eentje dat soms wat blijft hangen.
Verder heb je wel een boel mogelijkheden hoor, alleen zit er geen Expo of rangecheck op. Laat verder maar weten of je iets niet vindt.
Vlieg se... Ik zal nog effe moeten wachten....
__________________
BMI Carbooon 450 sc - Spektrum DX6i
liecat is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 11-17-2009, 11:42 PM   #43 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Hoi Lieven

Ja, die radio is inderdaad de "standaard" radio die Wolf-Hobby (moeder van BMI Carboon) ook gebruikt, dus ik dacht dat dat wel goed moest zijn. Maar ik heb er wel EXPO opzitten hoor, op kanaal 1,2 en 6 en ook afzonderlijk in te programmeren voor D/R. Mist inderdaad trainer functie en wat ik ook heel graag had gehad was een timer/stopwatch functie. Maar helaas, kan niet alles hebben in het leven.
Als ik het een beetje begrijp kan ik het beste eerst:
TRIM, om je servo armpjes mooi horizontaal te zetten
dan
SWASH AFR Aileron, Elevator en Pitch afstellen in Idle-Up mode (tuimelschijf kantelfuncties maximale toelaatbare tuimeling in alle richtingen)
dan
EPA's, end points van de servo's (in alle uiterste hoeken van de tuimelschijf ervoor zorgen dat je maximale/optimale uitslag hebt zonder dat de servo armpjes of andere links ergens het frame of iets degelijks raakt. .
dan
D/R, dual rates en EXPO percentages naar believen, hangt van je eigen feeling af toch ?

Throttle en pitch curves in normal en idle up ingeprogrammeerd, zie wel hoe het uitpakt straks.
Ben wel blij met die Throttle Hold functie, tenminste geen onverwacht opstarten als je met je heli een stukje moet lopen of iets even snel wil controleren.
Gyro staat voor mijn Esky0704A op EPA's van -100% (normal rate, gevoeligheid afstellen op gyro potmetertje) en +100% Heading hold. Mijn gyro heeft geen Dual Sensetivity, dus alleen potmeter op gyro zelf afregelen, maar vind ik (nog) geeen probleem. Staat trouwens lekker hoog en staart blijft goed strak.

Range check ontbreekt inderdaad, hmmmm...spannend...
En die knopjes, ja, dat viel mij ook meteen op. Ze zitten er net niet in en steken net niet uit het frontplaatje, en als je zelf indrukt vallen sommige er inderdaad net onder, beetje mindere kwaliteit. Ik ga hier een paar rubbertjes op plakken die ik van rubber pakking materiaal uitknip. Gewoon met superglue erop plakken moet kunnen, in ieder geval zodat ze net boven het frontplaatje uit blijven steken als je ze ingedrukt houd.

EDIT: Ik heb de zender opengemaakt en zag dat de printplaat niet goed op zijn plek zat. Heb het zaakje opnieuw gemonteerd en alle drukknoppen zitten nu mooi op hun plekkie, ze steken net boven de behuizing uit. Keurig, dat ook weer opgelost.

Lieven, ik zou het bijzonder op prijs stellen als je me jou oude ingestelde waardes van je originele radio zou kunnen mailen of iets dergelijks. Gewoon om eens te vergelijken. Als je tijd hebt hoor !!

Nou, de groeten allemaal weer. Lekker weertje hier op de Noordzee !!! Rock'n'Roll baby !!
Hans
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro

Last edited by Engineer H.; 12-03-2009 at 02:44 PM.. Reason: update
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 11-18-2009, 01:47 PM   #44 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Sep 2008
Default

Hans,
MAg ik je email adres, kan ik meteen de excelfile met instellingen zender doormailen...
__________________
BMI Carbooon 450 sc - Spektrum DX6i
liecat is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 11-20-2009, 10:36 PM   #45 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Hoi Lieven.
Bedankt voor de excell-file. Excellent ! Mooi opgezet, erg informatief en interessant. Inmiddels eerste testvluchtjes gemaakt met de nieuwe Tx. Hoefde niet veel te veranderen, beetje trim en expo op de staart, was erg gevoelig voor klein rudder inputs.
Groet.Hans.
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 12-03-2009, 02:40 PM   #46 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default Winter ! Bluuuuuuhhhaaaaa....

Hoi BMI owners !!

Wat is het koud buiten !! Kan mijn knuppels van mijn Tx niet langer dan 5 minuten bedienen daarna heb ik geen gevoel meer in mijn vingers

Soms even geen wind hier, dan even snel een lipotje leegvliegen, verder heel rustig.

Hoop volgende week eindelijk mijn metalen rotor head upgrades voor de BMI450 binnen te krijgen, wanneer ik weer terug aan boord ben. Heb er nu 5 weken op zitten wachten !

Hoe is het met jullie ?? Het is erg stil.... Ik heb ook een sim kabel besteld, Ga daar maar de winter mee in denk ik. Verder wat onderhoud plegen en zo..

Ik heb RCHeliSim en HeliX gedownload, zien er erg mooi uit. FMS had ik al een tijdje, redelijk eenvoudig van opzet. Straks kijken welk programma het beste werkt.

Oke, groetjes uit een koud Engeland.

Hans
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 12-04-2009, 02:08 AM   #47 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Sep 2008
Default

Hoi hans,

Het is niet omdat we hier een tijdje op non-actief zitten dat we niet aan onze medevliegertjes denken. Ikzelf wacht nog altijd op de boom (hopelijk vandaag), verder blijven we simmen, wat afstellen en veel lezen op bv. dit forum (wellicht een van de beste?).
Zogauw een en ander hersteld is geef ik een relaas van deze feiten.
Toch aan't simmen... Doen zou ik zeggen. Ikzelf gebruik aerofly.
Nu dus reeds een 3-tal weken op non-actief, maar ja het weer was ook niet je dat.
Tot schrijfs,
Lieven
__________________
BMI Carbooon 450 sc - Spektrum DX6i
liecat is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 12-11-2009, 04:43 AM   #48 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Beste BMI pilotenvrienden

Ik ben weer helemaal blij !
Mijn nieuwe zender werkt fantastisch met mijn nieuwe USB sim kabel. Ik heb net vanmorgen RCHeliSim en HELI-X geinstalleerd en beide programma's werken prima met de zender.
Ook eindelijk alle metalen upgrades op de rotorkop en lagerblok gemonteerd, zie foto.
Ziet er prachtig uit al zeg ik het zelf. Ook meteen de digitale Corona servo's DS928BB op de cyclic gemonteerd.
Straks even vliegen om de tracking weer een beetje goed te krijgen natuurlijk.
Zo komen we de wintermaanden wel weer door.


groeten.
Hans
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	BMI450 all metal 002.jpg
Views:	362
Size:	52.3 KB
ID:	128329  
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 12-13-2009, 05:44 AM   #49 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Sep 2008
Default

Van harte proficiat Hans,
Ben benieuwd naar je eerste resultaten. Hier weining nieuws te melden, die staart moeten ze nog maken bij BMI, vrees ik... Enfin, wellicht volgende vrijdag, of de vrijdag nadien of,.....
__________________
BMI Carbooon 450 sc - Spektrum DX6i
liecat is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 12-13-2009, 01:44 PM   #50 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 821
 

Join Date: Jul 2008
Default

ik zal me hier ook eens melden. Ik heb een samenraapsel, gebaseerd op het frame etc. van de carboon, maar met de rotorkop van een KDS 450C. Dus met de flybar beneden de mainblades. Wel vervang ik meer plastic voor alu. Vooral de lagers etc van de main-as en de taildrive-unit. Dan heb ik tenminste geen / minder last van steeds doordraaiende aluminium busjes.

Vlieg er met veel plezier mee.
Als gyro een spartan, met een robbe FS61 tailservo.
Op de swash zitten hite 65 servo's. Ik vlieg met een Spektrum DX7.
Setup is voor mij zo prima. Ik ben toch nog niet zo goed; vlieg achtjes, en met wat ruimte ook rondjes.
Wil me overigens meer toeleggen op precisie-vliegen. Ik vind dat meer bij heli's passen.
__________________
LOGO 500 : Spartan Vortex Nano; Scorpion 4020 1100kV
Quad 250 : Openpilot CC3D
chopstick is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 12-13-2009, 11:21 PM   #51 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Hoi Chopstick !!

Je bent van harte welkom ! Leuk om nog een Wolf-Hobby heli pilot erbij te hebben.
Zo kunnen we nog meer ervaringen uitwisselen.
Ik had je aleens vaker "gezien" op rcvliegforum en heli-addicted, maar daar ben ik allang niet meer op wezen kijken.
Goed te zien dat je nog steeds met de HA-450 vliegt. Zo te zien op alle plaatjes (oa.van Klaas op heli-addicted) heeft de HA toch een iets andere frame.
Toch hebben wij, ikke/Lieve/Bram, allemaal een beetje hetzelfde probleem met de staart. Last van plotseling ongewild gaan hunten/slingeren. Ik heb zelf al eens een setje staart blaadje een paar mm ingekort, andere gyro en servo, dat blijkt toch wel te helpen. Ik beperk mij ook tot kleine circuitjes en orientatie oefeningen.
Ik vind het een prima heli, heb geen ervaring met andere 450 size heli's, alleen nog een GURU-Z Xeon (soort Esky BHFP) met cp staart en fp main, heerlijk gooi en smijt ding, zie mijn foto albums op mijn profiel. Guru heeft hier nu ook een cp head voor ontwikkeld, misschien ga ik die erop zetten....tzt...meer geld nodig..zoals altijd..
Waar koop jij je onderdelen ? Ik koop ze bij Ruud van RC hellevoet. Ik heb al eens vaker gekeken naar die staartservo van Robbe, de FS61BB Speed, is dat nou een digitale of analoge servo ? Wel supersnel, en goeie recenties gelezen. Die rotorkop van KDS, pastte die op de standaard main as of heb je een andere as moeten plaatsen ivm lengte/jesusbolt gat etc ?? Luktte dat met de servo's en rods ? Heb je een foto ? Ben erg benieuwd.

Ok, moet weer even wat werk doen.

Groeten.
Hans
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 12-16-2009, 11:28 AM   #52 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Hoi vliegvrienden

Kleine update
Vandaag mijn laatste metal upgrade parts ontvangen, meer is er niet meer te krijgen, metal servo holders tail servo, metal lower bearing holder tail gear, metal lower bearing holder main shaft, metal upper tailgear, metal battery holder, gf fin set, metal tailrod guide.

Vandaag ook een HK401B gyro en een Robbe FS61Speed digitale servo besteld.

Dus dus ik de BMI bijna helemaal uit elkaar halen om alles erin te bouwen.

Als ik klaar ben zal ik weer wat foto's in mijn profiel album uploaden.

Groet.
Hans
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 01-01-2010, 04:06 AM   #53 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Sep 2008
Default

Alvast een fijn heli-jaar voor 2010 toegewenst...
Even een update: mijn boom, yeah, nog steeds niet binnen.... Reeds 2 maanden time-out dus. En jawel, hopen op volgende week dan maar.
Wel net een nieuwe zender aangeschaft: na lang wikken en wegen voor de spektrum DX6i gegaan. En daar zijn we nu mee aan't spelen. De volgende dagen alles mooi inbouwen en afstellen (op de staart na natuurlijk).
Even een vraagje: Bij swashmix 120 ° kan de pitch, aileron en elevator uitslag regelen (bv. +60, -60,...) Wat is het nut van dualrate bij deze instellingen als je de uitslag kan beinvloeden via je swashmix menuutje? Tot schrijfs..;
__________________
BMI Carbooon 450 sc - Spektrum DX6i
liecat is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 01-02-2010, 06:21 AM   #54 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default Gelukkig nieuwjaar iedereen !!!

Hoi beste BMI piloten !

Een heel gelukkig en crashvrij nieuwjaar gewenst !

Heb zelf vorige week nog een kleine crash gehad. Tail pitch control armpje (haaks plastic armpje tussen pitch slider en staart pitch rod) gebroken op het gat van de lagering. Heb meteen een nieuwe besteld van Align, de HS1295, metal tail rotor control arm.
Maar zit nu thuis tot 12 Januari, dus alleen met de DF#4 in de tuin beetje trainen. Wel inmiddels mijn nieuwe HK G401B gyro erop zitten, alle metal upgrades gemonteerd, alles weer afgesteld. Vlieg nu met wat hogere toeren, gyro reageert enorm snel (met de ACE 0915 servo), 50% delay ingesteld. Zit te wachten op de Robbe FS61 digitale speed servo. Hoop hier nog betere resultaten van te verwachten.
En Lieven....veel succes met je nieuwe Dx6i radio, ooit zal ik er ook eentje aanschaffen, voorlopig probeer ik alles een beetje binnen budget te houden.
Ik heb mijn swash afr's vrij "laag" staan, weet niet meer precies, radio ligt aan boord, maar ergens rond 35..tot 40 %, dit om te voorkomen dat geen enkel armpje of hefboompje elkaar raakt onder alle omstandigheden, ook volledig alle hoeken van de radio sticks onder Idle-up. Mijn pitch ligt nu op +9.5 to -9.5.
Onder Dual-Rate kan ik op mijn radio alleen kanaal 1,2 en 4 de uitslag van de servo's beinvloeden. Dus links/rechts hellen, vooruit/achteruit tuimelen en staartroer uitslag.
"Men" verlaagd met D/R de servo uitslag met 10 of 20 % om tijdens snel vooruit vliegen de servo uitslag te verlagen om mechanische stress te verlagen en de helicopter minder heftig te laten reageren. Dus naar mijn idee niet echt nodig zolang je de helicopter niet te zwaar mechanisch belast.

Ok, de vrouw roept weer !!!!
Tot laters.
Hans
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 01-04-2010, 06:24 AM   #55 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Sep 2008
Default

Hans (of andere adepten),
De werking van dual rate begrijp ik, maar je beïnvloedt toch ook de uitslag van de servocombinatie met je swashmix%; waarom dan dual rate gebruiken voor de servo's appart?
En als je expo instelt voor bv. je aileron, wordt deze dan toegepast op alle servo's die de aileronsturing bij CCPM mix besturen?
Felicitaties met je upgrades en veel bouw en afstelgenot!
Lieven
__________________
BMI Carbooon 450 sc - Spektrum DX6i
liecat is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 01-05-2010, 10:42 AM   #56 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Hoi Lieven

Ik weet niet hoe je de DX6i programmeerd maar dacht dat het bij allemaal wel een beetje van hetzelfde laken een pak is ?
Met D/R verander je toch ook een swashmix combinatie ? Aileron (2 servo's) , pitch (alle 3 servo's) en tail ( alleen staartservo).
En met expo inderdaad hetzelfde maar nu verander je alleen de snelheid/gevoeligheid van de servo uitslag rond het middelpunt van je sticks.

Hoop dat ik je helemaal begrepen heb.

Hans
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 01-09-2010, 06:20 AM   #57 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Sep 2008
Default

Een vraagje... Aangezien mijn tailboom nog steeds niet voorradig is bij BMI (besteld sinds 1/11/2009) ben ik even aan't zoeken op internet. Bij www.hobbyking.com zie ik bij electirsche heli's wisselstukken voor een HK450. Deze stukken lijken verdacht veel op die van de carboon 450sc. Heeft iemand een idee of dit ook klopt?
Alvast dank, Lieven
__________________
BMI Carbooon 450 sc - Spektrum DX6i
liecat is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 01-10-2010, 05:29 AM   #58 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Hoi Lieven.

Het is geen problem om er een HK boom of enig andere kloon van Align Trex 450 helicopter op te zetten, alles past omdat de makers het van elkaar lopen na te maken, vandaar de naam "kloon".
Je kunt dus origineel BMI erop zetten, Align, HK, DragonSky, Gulang etc etc. Het zijn allemaal klonen, alleen de ene is goedkoper en soms van wat mindere kwaliteit/afwerking dan de andere.
Je kunt trouwens ook hier de originele boom bestellen, hij heeft ze op voorraad, weet alleen niet wat de verzendkosten zijn naar Belgie. Stuur hem anders even een mailtje, hij heet Ruud.
http://www.rchellevoet.nl/product_in...oducts_id=2267

Ik heb nog geen meter gevlogen of gesimmed de afgelopen 2 weken.....

Ik heb trouwens nog even vluchtig de DX6i manaul gedownload en gelezen. Ik heb begrepen dat je mbv afzonderlijke switches de D/R voor ailerons, elevator en rudder ieder apart kan instellen. Iets wat voor vliegtuigen meer van toepassing is ?? Je kan ook een D/R mix programmeren zodat je ze toch alle 3 tegelijk kan "bedienen". Mooie zender hoor........

Ok, kip ligt in de oven, vandaag grote zondagse lunch.

Groet.
Hans
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 01-10-2010, 05:36 AM   #59 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Sep 2008
Default

Hoi Hans,
Alvast dank voor je reply, zal Hellevoet effe contacteren... Ofwel Honk Kong....
Hopelijk is je kip gepluimd en sappig, alvast lekker smikkelen toegewenst...
Greetz, Lieven
__________________
BMI Carbooon 450 sc - Spektrum DX6i
liecat is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 01-15-2010, 04:49 PM   #60 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Sep 2008
Default

Eindelijk, de wisselstukken (staart en servorod) zijn binnen. Toch even een paar bemerkingen en vraagjes...
De originele staart-rotor houder had een nok binnenin die ervoor zorgde dat het staart-rototblok niet kon roteren op de boom, deze nok schoof immers in de sleuf-opening van de boom. Het nieuwe staart-rotorblok heeft deze interne nok niet meer, de staart kan dus roteren, hoe vast je hem ook op de boom probeert te klemmen.
Ik heb dit (hopelijk) opgelost door een klein beetje CA op de boom aan te brengen zodat een lichte verkleving met de bevestiging van de staartrotor optreedt.
De servorod die de staartpitch aanstuurt is ook van een ander kaliber: de originele was van metaal, de nieuwe is van kunststof. De metalen schoefdraad (voor de linkjes) is aangebracht door machinaal vastklemmen op de kunststof rod. Probleem is echter dat de diameter dusdanig vergroot is dat deze staartrod niet meer door de twee boom-steunen kan (het gaatje is veel te klein). De rod wordt nog wel gesteund door de beugel waar de horizontale staartvin aan bevestigd is. De diameter van deze kuntstop rod is wel dikker dan die van de originele metalen rod. Volgens de winkel (Albatros, ze wisten niets van de wijziging van dit onderdeel) zou deze ene steun kunnen volstaan omdat de dikte van de rod is toegenomen. Iemand nog suggesties? Of kan dit kloppen?
Nu nog wat bouwen en afstellen en na drie maanden, hopelijk weer de lucht in.
Greetz, Lieven.
__________________
BMI Carbooon 450 sc - Spektrum DX6i
liecat is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Reply




Quick Reply
Message:
Options

Register Now

In order to be able to post messages on the HeliFreak forums, you must first register.
Please enter your desired user name, your REAL and WORKING email address and other required details in the form below.
User Name:
Password
Please enter a password for your user account. Note that passwords are case-sensitive.
Password:
Confirm Password:
Email Address
Please enter a valid email address for yourself. Use a real email address or you will not be granted access to the site. Thank you.
Email Address:
Location
Where do you live? ie: Country, State, City or General Geographic Location please.
Name and Lastname
Enter name and last name here. (This information is not shown to the general public. Optional)
Helicopter #1
Enter Helicopter #1 type and equipment.
Helicopter #2
Enter Helicopter #2 type and equipment.
Helicopter #3
Enter Helicopter #3 type and equipment.
Helicopter #4
Enter Helicopter #4 type and equipment.

Log-in


Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may post new threads
You may post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On




Copyright © Website Acquisitions Inc. All rights reserved.
vBulletin Security provided by vBSecurity v2.2.2 (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.

SEO by vBSEO 3.6.1