Fun, Learning, Friendship and Mutual Respect START  HERE


Unregistered
Go Back   HeliFreak > R/C Helicopters > International Helicopter Support Forums > Netherlands/Belgium/South Africa


Netherlands/Belgium/South Africa Netherlands/Belgium/South Africa speaking Forum


Reply
 
LinkBack Thread Tools Display Modes
Old 03-18-2010, 12:47 PM   #141 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Hoi iedereen.
Ben ik weer...

Nou, vandaag de nieuwe spulletjes binnen hoor. Mooie Hitec HS65MG servo's, al gemonteerd en op het oog uitgelijnd. Lekkere vette armpjes, beetje aan de lange kant dus een stukje van af gesneden. Balletje op 2de gaatje van binnen gezien gemonteerd anders veel te veel uitslag naar swashplate. Geven meer hoekverdraaing dan die Corona's, waar niemand van weet waar ik mooie plastic gears voor kan kopen, da's jammer.
Zakje Align ballink oogjes, mooie Align carbon staartbuis en zakje met 2 zwarte Align staartrotor asjes.
Zo te zien zijn ook mijn hoofdas en feathershaft nog recht !!??? De praktijk zal het straks uitwijzen.....toch maar eerst even goed op bladspoor letten als ik straks de bladhoeken ga instellen.
Dat wordt dus nachtwerk na mijn shift die om 20.00 is afgelopen. Zeetje is rustig vannacht dus zal er niks van mijn buro afrollen, hahahah...Moet wel weer om 04.00 beginnen...zucht....

Nou, groetjes maar weer.

H.
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Sponsored Links
Advertisement
 
Old 03-18-2010, 01:53 PM   #142 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Feb 2010
Default

Quote:
Originally Posted by Engineer H. View Post
Hoi iedereen.
Ben ik weer...

Nou, vandaag de nieuwe spulletjes binnen hoor. Mooie Hitec HS65MG servo's, al gemonteerd en op het oog uitgelijnd. Lekkere vette armpjes, beetje aan de lange kant dus een stukje van af gesneden. Balletje op 2de gaatje van binnen gezien gemonteerd anders veel te veel uitslag naar swashplate. Geven meer hoekverdraaing dan die Corona's, waar niemand van weet waar ik mooie plastic gears voor kan kopen, da's jammer.
Zakje Align ballink oogjes, mooie Align carbon staartbuis en zakje met 2 zwarte Align staartrotor asjes.
Zo te zien zijn ook mijn hoofdas en feathershaft nog recht !!??? De praktijk zal het straks uitwijzen.....toch maar eerst even goed op bladspoor letten als ik straks de bladhoeken ga instellen.
Dat wordt dus nachtwerk na mijn shift die om 20.00 is afgelopen. Zeetje is rustig vannacht dus zal er niks van mijn buro afrollen, hahahah...Moet wel weer om 04.00 beginnen...zucht....

Nou, groetjes maar weer.

H.

sterkte Hans ik ga morgen naar ballien in antwerpen, ik vraag even voor je gears van je servo's dan, kreeg vandaag een briefje in de bus, zomaar eventjes 2 pakketjes liggen klaar op het postkantoor voor mij, beide van hong kong

moet morgen nieuwe staart rotor gaan halen, heb er daarnet een stuk afgevlogen, ondanks de sterke wind vloog mijn carboontje toch wel lekker stabiel, op die iets te harde landing na die me mijn staart rotor koste maar goed, die staart moet er morgen toch af, ALU upgrade zit in de post
Datake is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-19-2010, 02:27 PM   #143 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Feb 2010
Default

damn gecrashed deze avond.... ik was een mooi vluchtje aan het doen op een nieuwe locatie, en ineens wat wind gepakt en controle kwijt... staart stuk is compleet afgebroken, maar dat moest er toch af voor de alu upgrade, deze zit er intussen op, de HK450 alu staart rotor houder past perfect kost 4 euro ipv 22 euro voor de alu van BMI...

helaas is mijn staartservo kapot, hij zoemt als een gek, en hij zat vast, er was geen beweging in te krijgen, ik heb er eens aan gewrongen en hij is los maar heeft geen kracht meer.... heb nu wel dringend een nieuwe servo nodig... iemand een idee welke digitale servo's courant zijn die passen op een BMI? Ik ga morgen naar www.ep-fun.be gaan informeren, hopelijk weten zei wat er past... de rotorblad houders zijn er ook weer aan

enfin... pak straks wel eens foto's als hij terug in elkaar zit...

Last edited by Datake; 03-19-2010 at 03:40 PM..
Datake is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-19-2010, 11:23 PM   #144 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Tjonge tjonge, ama vent toch ! Je hebt wel pech hoor. In ieder geval goed te horen dat de HK staartrotorhouder goed past.

Alle servo's van de maat die er nu op je staart zit (zat ??) kan je zonder problemen op de staartbuis monteren. Je kan ook zelfs grotere plaatsen, zoals de Align DS520 die ik heb, dus dat moet niet zo'n probleem zijn.
Alleen moet je wel oppassen of je wel een digitale KAN plaatsen ism die originele BMI gyro, die alleen een RATE-mode heeft en alleen ANALOGE servo's kan hebben.
Dus zul je een betere gyro moeten kopen, bijv. die HK G401B.
Hopelijk kunnen ze je in de EP-fun shop verder helpen, maar laat je niks aansmeren. Koop desnoods een goedkoop servootje, zo'n Towerpro 9g oid, en koop dan later iets beters. Probeer wat minder te crashen voordat je duurdere spullen gaat kopen. Vraag ook eens of ze vervangende tandwieltjes hebben voor je servo's.

Mijn heli zit weer helemaal in elkaar, die HS65MG servo's zijn echt supersmooth, hele mooie gelijkmatige loop van de cyclic swash. Mis nu toch wel die echte subtrim functie om de cyclic servo's individueel te kunnen centreren. Het gaat nu ook wel maar met veel "gewone" trim in het menu of met de tuimelschakelaartjes. Gelukkig kwam de homemade swashplate leveller tool weer heel handig van pas !! Afijn, -10 tot +10 pitch en 6 graden ailerons en elevator, dus alles weer dik-voor-mekaar-show. Vanmiddag even proefvluchtje maken
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-20-2010, 12:40 PM   #145 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Feb 2010
Default

alé, alles zit weer in elkaar

nu nog wat minder wind graag...

Ik heb net 4 van die HXT900 servo's gekocht ook bij HK... hopelijk zijn ze wat beter dan mijn huidige en drift mijn heli wat minder zo...

foto's
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMGP7766 (Medium).jpg
Views:	117
Size:	34.7 KB
ID:	146294   Click image for larger version

Name:	IMGP7767 (Medium).jpg
Views:	111
Size:	24.0 KB
ID:	146295   Click image for larger version

Name:	IMGP7769 (Medium).jpg
Views:	131
Size:	31.9 KB
ID:	146296   Click image for larger version

Name:	IMGP7768 (Medium).jpg
Views:	96
Size:	41.9 KB
ID:	146297  
Datake is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-20-2010, 01:54 PM   #146 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Hoi Datake

Zit er goed uit mien jong ! Mooie staartrotor upgrade met mooie fin.
Wat is dat voor servo op die foto? Waar ga je die opzetten ?
Die drift zal je met die gyro er nooit uit krijgen. Het is echt de goedkoopste gyro die er te krijgen is en niet geschikt voor digitale servo's.

Ik heb vanmiddag ook 2 lipo's gevlogen en alles heel gebleven. Die HK carbon bladen liggen mij erg goed, geen bladspoor ! Alles in een keer goed afgesteld, prachtig. Morgen weer vliegen.

Probeer ook foto's te uploaden maar internet is erg traag vandaag. Gaat allemaal via satelliet.

H.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_2383.jpg
Views:	126
Size:	45.9 KB
ID:	146310   Click image for larger version

Name:	IMG_2385.jpg
Views:	109
Size:	46.2 KB
ID:	146311   Click image for larger version

Name:	IMG_2386.jpg
Views:	130
Size:	59.7 KB
ID:	146312  
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-21-2010, 02:27 AM   #147 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Feb 2010
Default

Hey hans

Samen met de alu staart houder had ik glasvezel vinnen besteld ook, was een 2 tal euro bij HK...
Die servo zit op mijn staart nu hé, heb die gisteren bij EP-fun gekocht, koste 12 euro...

Ivm dat driften,
Ik was tegen iemand van de club bezig, over het feit dat mijn heli soms naar links of naar rechts begint te drijven (dus niet de staart, die is stabiel bij mij), en hij zei dat dit vermoedelijk ligt aan mijn servo's die niet altijd mooi terug in hun centrale positie komen maar met een afwijking zitten, dus heb ik die HXT900 servo's besteld bij HK, 12 euro voor 4... incl transport.

De staartrotor is nu trouwens van een T-rex 450, want die had ik dus gebroken...

Grtz

Andy
Datake is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-21-2010, 06:18 AM   #148 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Feb 2010
Default

pfff blijkbaar bij het monteren van de rotorblad houders die schroeven niet goed aangespannen mijn rotors zijn dus losgekomen, 1 rotor tegen mijn been, CF bladen zijn HARD, een ferme kap in mijn been door mijn jeans heen, en vanalles afgebroken natuurlijk bovenaan van armpjes...

te koop: carboon 450
Datake is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-21-2010, 10:50 AM   #149 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Ojee, tijd voor een

Ik ga ervan uit dat je die inbus boutjes van de bladhouders aan de featheringshaft wel met loctite had vastgezet ??
Alles wat los kan trillen ZAL ooit loskomen mits het niet goed vastgelijmt zit !!

Bekijk het van de zonnige kant...het had VEEEEEEL erger kunnen zijn

Ik ben ook een keer door glassfiber bladen geraakt, met onder mijn knie, alles blauw en dik met een flink snee. Volgens mijn collega's hier ben ik gek ! Ik geef ze helemaal gelijk. Moet ook wel want het is levensgevaarlijk. Als niet ALLES 110% in orde is met je heli voordat je gaat vliegen kunnen er echt dooien vallen. Verder ligt het aan de pilot hoe hij zijn heli onder controle heeft, dus opperste concentratie en zich niet laten afleiden door mensen die altijd even domme vragen komen stellen.
Sta dus ook nog steeds met een hartslag van 180 bpm aan m'n knuppels......

Je hebt volgens zeggen dan ook voor de duurste hobby gekozen.

Als je op deze threat terugleest zie je dat we allemaal tegenslag om een of andere reden gehad hebben, ook degene die er niet over geschreven hebben hoor !!
Van janneman en bramheli horen we niks meer ?

Verder hebben we dus twee dingen gemeen. Crashen doen we allemaal en helicopters vliegen is gewoon verslavend !


Afijn, als je ergens verder hulp bij nodig hebt laat het ons weten. Geef niet op, zie het als een leermoment.



zo stond mijn heli er een paar dagen geleden bij


Nou, ik hoop dat de andere ook hun support geven Andy.
Sterkte verder.
H.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	mSR photos 007.jpg
Views:	112
Size:	63.8 KB
ID:	146453  
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-21-2010, 12:34 PM   #150 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Feb 2010
Default

nja, verslaafd is het woord wel intussen ben ik al begonnen demonteren, ineens die main as er ook eens uit gehaald, die lijkt wonder boven wonder dan nog recht te zijn ook zeker ... na al die crashes zou je denken... mijn been is nog steeds aan het bloeden man pijnlijke zaak, vanaf nu hou ik 20 meter afstand van dat ding ... enfin, de featheringshaft zit weer in elkaar, morgen loctite en wat armpjes gaan kopen bij ep-fun ... misschien ineens een align main shaft kopen ook, als die dezelfde zijn tenminste.

dat te koop was maar eventjes wat frustratie uitlaten... ik geef niet snel op, dat ding gaat hoe dan ook deftig vliegen, hopelijk met die nieuwe servo's.... leg die gyro maar niet te ver hans binnenkort mag je mij wel eens verwachten
Datake is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-21-2010, 01:00 PM   #151 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 821
 

Join Date: Jul 2008
Default

je kunt veel van align kopen, maar het is bij de main as de vraag of de align-assen lang genoeg zijn, de carboon heeft immers ook een lager beneden de tandwielen.
Als staartservo zou ik een hyperion 11 of 12 nemen, of een robbe fs61 etc (zie mijn onderschrift). Die zijn rond de 30-35 euro, en doen het met de meeste gyro's prima. Zo heb ik een hyperion gevlogen op een gyro GM700. Geen bijnzondere gyro, maar in combinatie met een snelle hyperion vloog dat prima.
Nu vlieg ik met een spartan gyro, in combinatie met de robbe servo. Dat staat als een huis. En dat betekent veel betrouwbaarheid, en dus beter oefenen.
__________________
LOGO 500 : Spartan Vortex Nano; Scorpion 4020 1100kV
Quad 250 : Openpilot CC3D
chopstick is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-22-2010, 07:20 AM   #152 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Feb 2010
Default

De align shaft past inderdaad niet, heb deze morgen gekeken, had mijn as mee en die van align is anders... de rest van de onderdelen heb ik, 18 euro aan plastiek stukjes... in de loop van de week op het gemak rebuilden, maar de heli vliegt niet meer tot ik de nieuwe servo's heb van HK, kreeg vandaag al een mail dat ze verzonden zijn, dus met wat geluk eind volgende week bij mij thuis (ik reken op 10 dagen zoals vorige keer).

Als hij met die nieuwe servo's niet stabiel te krijgen is (en dan bedoel ik stabiel buiten wat met de gyro kan te maken hebben, hoewel ik tot nu toe echt geen klagen heb van die gyro...), dan gaat hij de verkoop in.
Datake is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-22-2010, 12:18 PM   #153 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Hoi Andy.

Blij dat je over je traumatische ervaring heen ben.

Hierbij nogmaals het gratis aanbod om je helicopter straks door mij te laten nakijken en afstellen aan boord van het schip in Zeebrugge. Ik heb een mooie swash level tool om alles perfect te kunnen afstellen. Ook de software en de usb om je zender instellen te controleren. Ik kan je aan boord laten komen een middag en dan zal ik je laten zien hoe mijn Carboon vliegt op het cardeck. Beetje banked 8-jes draaien, piro's, pitch pumps...
Ga lekker simmen totdat je HTX900 servo's erop zitten. ( Ik hoop dat die HTX servo's dezelfde kant opdraaien als je BMI servo's maar ik heb zo mijn twijfels zoals ik alseens eerder zei)
Ik ga morgen voor 14 dagen met verlof en ben dan vanaf 6 April weer om de dag in Zeebrugge. Laat me maar weten wanneer je een keertje naar de kust kan komen.

De Hitec HS65MG cyclic servo's zijn werkelijk fantatisch. Is dus reeds het 3de trio cyclic servo's die ik gekocht hebt....maarrrrr wat een wereld van verschil. Die standaard servo's waren redelijk maar erg fragiel. Die Corona's digitale servo's waren goed, erg snel, maar gaven me een beetje paniekerig en hakerig gevoel, liepen niet altijd mooi allemaal tegelijk dus vaak onverwachte reacties. Maar die Hitecs lopen wel erg mooi gelijk en zoooo soepeltjes !! Zijn wat trager dan die Corona's maar het gevoel is zo anders, de heli volgt de stick inputs gewoon zo strak op, echt dat "locked-in" gevoel, dat schept echt vertrouwen.
Nou, mijn lipo's zijn met een "storage" lading geladen en alles gaat voor 2 weken in de koffer. Zal hem missen........De mSR gaat in de tas mee naar huis.

Groet.
H.
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro

Last edited by Engineer H.; 03-22-2010 at 12:22 PM.. Reason: extra info
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-22-2010, 01:02 PM   #154 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 821
 

Join Date: Jul 2008
Default

lijkt me een prima aanbod. Zou ik zeker gebruik van maken voordat je de heli weg doet.
En dat swashtooltje doet het prima hoor. Een goed mechanisch begin is meer dan het halve afstelwerk. De throttle- en pitchcurves zijn daarna de finishing touch.

Een snelle servo op de tail is dan het sluitstuk. Even los van de gyro dan. Wagging etc stel je dan in met de gain van de gyro. Kan dus allemaal via de pc. Dus ga aan boord, en laat je heli verwennen.

Oja, ik heb ook een hele rij servo's achter de rug. Dat is dus minstens zo duur als 1x hitec's kopen. Nog even afgezien van de lol, en de niet opgetreden schade.
__________________
LOGO 500 : Spartan Vortex Nano; Scorpion 4020 1100kV
Quad 250 : Openpilot CC3D
chopstick is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-22-2010, 01:12 PM   #155 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Feb 2010
Default

Quote:
Originally Posted by Engineer H. View Post
Hoi Andy.

Blij dat je over je traumatische ervaring heen ben.

Hierbij nogmaals het gratis aanbod om je helicopter straks door mij te laten nakijken en afstellen aan boord van het schip in Zeebrugge. Ik heb een mooie swash level tool om alles perfect te kunnen afstellen. Ook de software en de usb om je zender instellen te controleren. Ik kan je aan boord laten komen een middag en dan zal ik je laten zien hoe mijn Carboon vliegt op het cardeck. Beetje banked 8-jes draaien, piro's, pitch pumps...
Ga lekker simmen totdat je HTX900 servo's erop zitten. ( Ik hoop dat die HTX servo's dezelfde kant opdraaien als je BMI servo's maar ik heb zo mijn twijfels zoals ik alseens eerder zei)
Ik ga morgen voor 14 dagen met verlof en ben dan vanaf 6 April weer om de dag in Zeebrugge. Laat me maar weten wanneer je een keertje naar de kust kan komen.

De Hitec HS65MG cyclic servo's zijn werkelijk fantatisch. Is dus reeds het 3de trio cyclic servo's die ik gekocht hebt....maarrrrr wat een wereld van verschil. Die standaard servo's waren redelijk maar erg fragiel. Die Corona's digitale servo's waren goed, erg snel, maar gaven me een beetje paniekerig en hakerig gevoel, liepen niet altijd mooi allemaal tegelijk dus vaak onverwachte reacties. Maar die Hitecs lopen wel erg mooi gelijk en zoooo soepeltjes !! Zijn wat trager dan die Corona's maar het gevoel is zo anders, de heli volgt de stick inputs gewoon zo strak op, echt dat "locked-in" gevoel, dat schept echt vertrouwen.
Nou, mijn lipo's zijn met een "storage" lading geladen en alles gaat voor 2 weken in de koffer. Zal hem missen........De mSR gaat in de tas mee naar huis.

Groet.
H.
Ik ga zeker van dat aanbod gebruik maken Hans .

Wat betreft het draaien van de servo's, dat is niet zo een groot probleem toch? Die kan ik reversen op mijn zender niet? (niet gezien dat je daar iets over gezegd had )

zit je online tijdens die 2 weken on shore?

Thanks iedereen voor de hulp alvast
Datake is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-22-2010, 02:22 PM   #156 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Hoi Andy

Ja, ben straks thuis ook online hoor ! En ik heb een mooie notebook van Toshiba gekocht, daar steek ik straks ook zo'n dongle in om mobiel te kunnen internetten als ik onderweg ben.

Ik had al ergens geschreven dat sommige servo's (of de meeste !) de andere kant opdraaien dan die BMI blauw doorzichtige merkloze servo's. ALS ze straks de andere kant op blijken te draaien kan je maar twee van de drie servo's "reversen" mbv de kleine norm-rev schakelaartjes op je zender. Je moet dus ook die derde (pitch dacht ik) reversen en je komplete swash AFR travel (want die gaat ook alle verkeerde hoeken in !) aanpassen in je T6config programma mbv de usb kabel. Maar dat kan ik ook wel voor je doen. Heb je dat software pakketje al? Er staat een handleiding hier:
http://www.helipal.com/storm-450-gla...FcN05QodJX1hzQ
Ga helemaal naar beneden op de pagina, daar zie je 3 grote gele "knoppen", 2 ervan zijn een handleiding voor je zender (is van een 2.4 GHz maar maakt niks uit) en een software pakketje voor je zender. IS trouwens ook een hele mooie heli !!
Of Google het even, krijg je ook een hoop forum info over die zender en software. Het werkt niet echt meteen gebruikers vriendelijk, het is even wennen, maar werkt wel goed als je eenmaal doorhebt. Lijkt me voor jou geen probleem.

Hoop dat dit je weer een beetje verder helpt.
Hans
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-22-2010, 03:10 PM   #157 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Feb 2010
Default

hmm, gek dat die servo's anders draaien, nog nooit rekening mee gehouden... die nieuwe staart servo draait wel hetzelfde als de originele...

ik zal het snel genoeg zien

tot later.
Datake is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-24-2010, 06:48 AM   #158 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Sep 2008
Default

Even een update, crashke gehad vandaag... Maar ik kan de reden niet achterhalen... Misschien weten jullie wel één of meerdere oorzaken...
Spektrum dx6i range check in orde, rustig upspoolen, alles nog OK... Hooveren dan maar... Rustig gas vermeerderd, heli komt los van de grond en plots schiet hij als een gek de lucht in, maakt een mooie boog en komt op zijn kop een 15-tal meters verder terecht. Mijn vraag is hoe komt het dat de heli plots omhoog schiet zonder aanwijsbare reden? (flightmode stond nog OK, failsave is ook in orde)
Schade valt mee: Boom licht verbogen, servohouder afgebroken, Canopyhouder afgebroken, mainblades en flybar futu, een swashservooke kapuuut. De shafts heb ik nog niet gecontroleerd op verbuigen, dat zien we tijdens de herstelling wel.
Meteen 3 nieuwe servookes aangeschaft, Hitec HS-55, wellicht niet de beste keus maar beter dan de merkloze BMI-servo's hoop ik, en het binnenwerk is te vervangen.
Enfin de servohouder was niet binnen, besteld dus en hopelijk duurt het geen 2.5 maand zoals vorige keer.
Vlieg ze, Lieven.
__________________
BMI Carbooon 450 sc - Spektrum DX6i
liecat is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-24-2010, 10:00 AM   #159 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 170
 
My HF Map location
Join Date: Jul 2009
Location: Worcester, UK
Default

Heee Lieven

Wat is er nu gebeurd ??
Probeer het nog eens met je ESC draden naar je motor losgekoppeld. En dan met de andere bedrading eens een beetje "rommelen". Misschien maakt er ergens een draad slecht contact of kortsluiting met het frame ??

Ik hoop niet dat het zender/ontvanger gerelateerd is want daar heb ik geen verstand van, tenminste niet van de Spectrum zenders.

Hoop dat je snel wat vindt.

Groet.
H.
__________________
Hirobo Eagle-Freya
Hirobo Eurocopter Tiger
Align MR25XP
DJI Mavic Pro
Engineer H. is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 03-24-2010, 04:00 PM   #160 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Feb 2010
Default

Quote:
Originally Posted by liecat View Post
Even een update, crashke gehad vandaag... Maar ik kan de reden niet achterhalen... Misschien weten jullie wel één of meerdere oorzaken...
Spektrum dx6i range check in orde, rustig upspoolen, alles nog OK... Hooveren dan maar... Rustig gas vermeerderd, heli komt los van de grond en plots schiet hij als een gek de lucht in, maakt een mooie boog en komt op zijn kop een 15-tal meters verder terecht. Mijn vraag is hoe komt het dat de heli plots omhoog schiet zonder aanwijsbare reden? (flightmode stond nog OK, failsave is ook in orde)
Schade valt mee: Boom licht verbogen, servohouder afgebroken, Canopyhouder afgebroken, mainblades en flybar futu, een swashservooke kapuuut. De shafts heb ik nog niet gecontroleerd op verbuigen, dat zien we tijdens de herstelling wel.
Meteen 3 nieuwe servookes aangeschaft, Hitec HS-55, wellicht niet de beste keus maar beter dan de merkloze BMI-servo's hoop ik, en het binnenwerk is te vervangen.
Enfin de servohouder was niet binnen, besteld dus en hopelijk duurt het geen 2.5 maand zoals vorige keer.
Vlieg ze, Lieven.

Lieven, www.modelbouw-baillien.be heeft elke vijs van een carboon 450 op stock liggen... ze zijn wel niet echt goedkoop, maar welk elk onderdeel direct mee te nemen...
Datake is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Reply




Quick Reply
Message:
Options

Register Now

In order to be able to post messages on the HeliFreak forums, you must first register.
Please enter your desired user name, your REAL and WORKING email address and other required details in the form below.
User Name:
Password
Please enter a password for your user account. Note that passwords are case-sensitive.
Password:
Confirm Password:
Email Address
Please enter a valid email address for yourself. Use a real email address or you will not be granted access to the site. Thank you.
Email Address:
Location
Where do you live? ie: Country, State, City or General Geographic Location please.
Name and Lastname
Enter name and last name here. (This information is not shown to the general public. Optional)
Helicopter #1
Enter Helicopter #1 type and equipment.
Helicopter #2
Enter Helicopter #2 type and equipment.
Helicopter #3
Enter Helicopter #3 type and equipment.
Helicopter #4
Enter Helicopter #4 type and equipment.

Log-in


Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may post new threads
You may post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On




Copyright © Website Acquisitions Inc. All rights reserved.
vBulletin Security provided by vBSecurity v2.2.2 (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.

SEO by vBSEO 3.6.1