Fun, Learning, Friendship and Mutual Respect START  HERE


Unregistered
Go Back   HeliFreak > R/C Helicopters > International Helicopter Support Forums > Scandinavian


Scandinavian Scandinavian speaking Forum


Reply
 
LinkBack Thread Tools Display Modes
Old 10-27-2009, 04:35 PM   #21 (permalink)
Registered Users
 
My HF Map location
Join Date: Mar 2009
Default 1 kg

Min erfarenhet av handel med rc711, ehirobo, helipal pch hobbycity är följande:
INGA av mina 20 eller så paket vars vikt understeg 1000g har fastnat.
SAMTLIGA över 1000g har fastnat med oönskat påslag som följd.

Någon mer med liknande erfarenheter?
madej is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Sponsored Links
Advertisement
 
Old 10-28-2009, 12:50 AM   #22 (permalink)
Registered Users
Thread Starter Thread Starter
 

Join Date: Aug 2009
Default

Jag har ännnu inte beställt över 1000 g från RC711, Inga av de jag fått hittills har fastnat.
__________________
__________________________________________________ __________
1. E-Sky Lama V3, CNC-upgrade, +8mm inner shaft, Extreme motors and blades
2. E-Sky HoneyBee FP V2, 2.4GHz.
3. Blade mSR
jonasmj is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 11-09-2009, 02:15 PM   #23 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Aug 2009
Default

Det enda paket jag beställt som fastnat i tullen har skickats med EMS och vägt 1 kg.
De övriga har vägt <500g och skickats med registred airmail och inte fastnat hos tullen.

Kan bara rekommendera Helipal.com.
Mavwin is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 11-23-2009, 05:31 PM   #24 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 9
 

Join Date: Nov 2009
Default

Jag har beställt en hel del från Hongkong, dock genom engelska och tyska Ebay.
Tycker det fungerar helt suveränt och paketen har aldrig fastnat i tullen. Vet inte om det beror på att man beställer genom England.

Det senaste jag beställt är ett par uppsättningar rotorblad, lite servon, ett gyro och en Copter-X 450SE V2. Kommer sitta fint i samlingen. Så ska jag bara komma igång och flyga med helikoptrarna också.
__________________
//Mattias Nowak in Sweden
m.nowak is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 12-14-2009, 04:05 PM   #25 (permalink)
 

Join Date: Sep 2009
Default

tjena igen, har någon av er erfarenhet av hobbyking.com? dom kommer med en ny 600gt och även en 700gt senare därför jag frågar mvh
tjernstr0m is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 01-20-2010, 03:27 AM   #26 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Jan 2010
Default

LO,

Jag läste denna tråden och blev sugen på att testa en beställning från www.rc711.com
Jag la en order på en Belt CP RTF och lite extra prylar till den. Paketet vägde ca. 4kg.
Det gick helt klockrent... Det tog fem dagar, så hade jag prylarna hemma. (se nedan)
Jag hade nog tur med tullen oxå... Paketet åkte rakt igenom.
Nu ska man bara lära sej köra helikopter oxå

Posting Date Posting TimeDrop-off Point 14-Jan-201018:51 Pick Up Service (Kowloon and New Territories)
Date #LocationDelivery Status
14-Jan-2010 Hong KongItem posted and is being processed.
14-Jan-2010 Hong KongProcessed for departure.
15-Jan-2010 Hong KongThe item left Hong Kong for its destination on 15-Jan-2010
17-Jan-2010 SwedenArrived and is being processed.
17-Jan-2010 SwedenPending customs inspection.
18-Jan-2010 SwedenIn transit.
19-Jan-2010 SwedenArrived the delivery office and is being processed.
19-Jan-2010 SwedenDelivered.
gansmoe is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 02-14-2010, 07:54 PM   #27 (permalink)
Registered Users
 

Join Date: Feb 2010
Default

Hur är det med att beställa batterier från USA tex. om tullen skulle se att det är batterier i paketet?

Mvh.
DIzK is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 02-15-2010, 12:41 AM   #28 (permalink)
Registered Users
Thread Starter Thread Starter
 

Join Date: Aug 2009
Default

Batterier eller delar spelar ingen roll. Fastnar det i tullen så är det värdet de är intresserade av inte innehållet i sig.

Mvh Jonas
__________________
__________________________________________________ __________
1. E-Sky Lama V3, CNC-upgrade, +8mm inner shaft, Extreme motors and blades
2. E-Sky HoneyBee FP V2, 2.4GHz.
3. Blade mSR
jonasmj is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 02-20-2010, 07:18 AM   #29 (permalink)
 

Join Date: Sep 2009
Default

www.rubinrc.se ny svensk sida med rätt ok priser som kan vara något att hålla vid liv
tjernstr0m is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 02-20-2010, 07:37 AM   #30 (permalink)
Registered Users
 
Posts: 9
 

Join Date: Nov 2009
Default

Quote:
Originally Posted by tjernstr0m View Post
tjena igen, har någon av er erfarenhet av hobbyking.com? dom kommer med en ny 600gt och även en 700gt senare därför jag frågar mvh
Jag har handlat en hel del från Hobbyking. Dom har alltid varit snabba på att leverera, har bra priser och kontaktar alltid om det är nåt.

Kan bara rekommendera dom starkt.

Sen finns ju även CY Model som jag också handlat en del av. Dom har otroligt bra priser på sina reservdelar. Om man ska ha delar till T-Rex så har dom både Align och Tarot.

En bra sak med CY är även att frakt ingår i alla priser. Alltså frakt även till sverige.

Så även den firman kan jag rekommendera starkt.
__________________
//Mattias Nowak in Sweden
m.nowak is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Old 01-23-2013, 05:07 PM   #31 (permalink)
Registered Users
 
My HF Map location
Join Date: Jan 2011
Default

Måste då tipsa om att dom flesta lite större sidor som himodel, hobbyking så kan du välja vilket värde dom ska skriva på lådan. Du får till och med ett kvitto på det beloppet(HK) om du nu mot förmodan skulle bli stoppad i tullen.
Måste lägga till att jag så att folk prata om att paket under 1000g inte fastnar och kan säga att det har inget med det att göra utan VÄRDET. Man ska enligt svensk lag betala moms på allt över 200kr(runt 30dollar) och det har alltså och göra med vad avsändaren skriver som declare value på lådan som dom måste. Men som tur är så kan dom inte kolla ALLA paket över 200kr så vissa går ju igenom och andra inte. Alltså vissa företag räknar ihop frakt och belopp vissa inte så det är bra att fråga i ett mail snabbt innan. Jag har beställt 35 gånger från hobbyking och ett antal från himodel och andra och har både betalat tull och pratat med med dom om detta och fastnar man så är det skit jobbigt för att man måste mail kvitto på sakerna till dom innan dom släpper det ibland. Men som sakt bara om det överstiger 30 dollar på lådan. Men handlar man för typ 3-4tusen så är man tillbaka igen risken att fastna. Men bara om man blir kollad. Dom kollar nästan alla paket över 200kr eller 30 dollar så även om man handlar för 2500kr så fyll alltid i declare value på typ 24-28 dollar på dom sidorna som erbjuder det. Det händer absolut ingenting om du blir kollad och UPPTÄCKT.

Det värsta eller rättare sagt det som händer är att du får ett brev från tullverket där det står att du ska skicka in kvitto eller på något sätt styrka beloppet du har betalat. i värsta fall så får du skicka in kvitto på det du har betalat och så se när du hämtar ditt paket på ICA så sitter det ett gult brev på paketet som står att du har fått tullavgift och så betalar du det som när du hämtar vilket paket som helst med postförskott.

Det fina med hobbyking(förutom att dom har dom billigaste delarna och dom mest prisvärda batterierna) är att du väljer declare value och sen så i din order historik kan du klicka på ordern och sen på customs inv och vips där har du ditt kvitto på det värdet du har valt. Alla delar är med, nedräknat i % det du har valt. Jag tror att den första ordern måste ske med 100% eller så är det bara när du betalar med visa eller mastercard. Själv kör jag med paypal. Jag har som sagt beställt 35 gånger på HK och fastnat tror jag 1 gång. Jag rekommenderar inte folk att inte betala skatt och vet att momsen är för att dom svenska företagen ska kunna finnas men ska man ha delar snabbt så är det Sverige som gäller. Hoppas det hjälper någon.

Jag var själv i det stadiet för många år sen med en Lama V3 och höll på å pimpa och greja. Men gud vad jag ångra mig efter jag köpte min första HK450. oj oj.

Jag hade en E-sky Honeybee king3 för ett par år sen men den fanns det inga delar till och att delarna var svin dyra jämfört med den populära t-rex 450. Kollade då varför det inte fanns delar och fick reda på att esky hade gått i konkurs. Finns det delar nu? Kan ju vara skoj att bygga ihop min gamle king3 igen.
Jag har beställt på rc711 och tyckte allt var dyrt där.

Last edited by Burst; 01-23-2013 at 05:54 PM.. Reason: Change
Burst is offline        Reply With Quote Quick reply to this message
Reply




Quick Reply
Message:
Options

Register Now

In order to be able to post messages on the HeliFreak forums, you must first register.
Please enter your desired user name, your REAL and WORKING email address and other required details in the form below.
User Name:
Password
Please enter a password for your user account. Note that passwords are case-sensitive.
Password:
Confirm Password:
Email Address
Please enter a valid email address for yourself. Use a real email address or you will not be granted access to the site. Thank you.
Email Address:
Location
Where do you live? ie: Country, State, City or General Geographic Location please.
Name and Lastname
Enter name and last name here. (This information is not shown to the general public. Optional)
Helicopter #1
Enter Helicopter #1 type and equipment.
Helicopter #2
Enter Helicopter #2 type and equipment.
Helicopter #3
Enter Helicopter #3 type and equipment.
Helicopter #4
Enter Helicopter #4 type and equipment.

Log-in


Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may post new threads
You may post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On




Copyright © Website Acquisitions Inc. All rights reserved.
vBulletin Security provided by vBSecurity v2.2.2 (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.

SEO by vBSEO 3.6.1